HP 950c - farvepatron problem ?
Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-06-03 11:54

Halløj i gruppen !

For nogen tid siden købte jeg en "Kores" farve kopi/genbrugspatron til min
HP 950c.
Det hele virkede perfekt, indtil....
Da den sorte løb tør købte jeg en sort "Kores" patron.
Umiddelbart lavede den striber, og jeg brugte HP's toolbox ("Clean the print
cartridge").
Derefter virker den sorte perfekt, men farvepatronen vil nu ikke printe blå
farve...

Nogen der har set noget tilsvarende før ??

Jeg har ikke lyst til at investere i nye patroner
(KUN ORIGINALE I FREMTIDEN !!),
hvis problemet er, at patronerne har brændt noget af i printeren !

/Henning, Sydfyn.

Fra : MJ

Dato : 12-06-03 12:11

> Jeg har ikke lyst til at investere i nye patroner
> (KUN ORIGINALE I FREMTIDEN !!),
> hvis problemet er, at patronerne har brændt noget af i printeren !

Desværre også min erfaring.

Har selv ødelagt 2 printhoveder på Canon med kopiblæk. Det var begge gange
den røde der var problemer med. Har ALDRIG haft problemer med
originalpatroner, men de koster desværre også kassen..

--
MJ

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-06-03 20:21

"MJ" <mj@notvalid.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> den røde der var problemer med. Har ALDRIG haft problemer med
> originalpatroner, men de koster desværre også kassen..

Det lyder som om jeg burde gå ned i butikken med dem igen - printhovedet er
jo en del af patronen.
Hvis problemet er printhovedet må der jo være garanti på !
Så skal jeg bare lige finde kvitteringerne....hmmmm...

/Henning, Sydfyn.

Fra : MJ

Dato : 12-06-03 20:44

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som om jeg burde gå ned i butikken med dem igen - printhovedet
er
> jo en del af patronen.

Nej, ikke på Canon - der er printhoved og farvepatron seperat..

--
MJ

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-06-03 22:27

"MJ" <not_valid@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er
>
> Nej, ikke på Canon - der er printhoved og farvepatron seperat..

Hmmm...lyder som en dyr spøg med genbrugsblæk på HP og Canon.
Hvad enten det er selv-fill eller Kores (mærkevare ???) produkt...

/Henning, Sydfyn.

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 12-06-03 13:35

On Thu, 12 Jun 2003 12:53:54 +0200, "Henning Sørensen"
<hkks@privat.dk> wrote:

>Jeg har ikke lyst til at investere i nye patroner
>(KUN ORIGINALE I FREMTIDEN !!),
>hvis problemet er, at patronerne har brændt noget af i printeren !
>
>/Henning, Sydfyn.

Så vil jeg egentlig opfordre dig til at købe en anden printer.
HP-printerpatroner er hamrende dyre.

Mvh. Ulrik
www.ulrikhenneberg.dk

Fra : Anders pedersen

Dato : 12-06-03 16:02

Thu, 12 Jun 2003 14:35:21 +0200, Ulrik Henneberg <ulrik.h@adslhome.dk> skrev:

> Så vil jeg egentlig opfordre dig til at købe en anden printer.
> HP-printerpatroner er hamrende dyre.
>
> Mvh. Ulrik
> www.ulrikhenneberg.dk

Man genopfylder bare den orginale partron i stedet for at smide den ud.Dette kan gøres for 15 kr
hver gang.Printeren er lige den udskriver bare.En partron kan genopfyldes ca.4-5 gange for den er slidt op .Her i huset kører vi kun med refillkit til lexmark .

Anders

Fra : D9N

Dato : 13-06-03 23:53

> Derefter virker den sorte perfekt, men farvepatronen vil nu ikke printe
blå
> farve...

du kan være uheldig at farvepatronen er løbet tør for blå farve, for når
der ikke er mere sort begynder den at skrive tekst med farvepatronen
istedet for den sorte.

> Jeg har ikke lyst til at investere i nye patroner
> (KUN ORIGINALE I FREMTIDEN !!),
> hvis problemet er, at patronerne har brændt noget af i printeren !
>
> /Henning, Sydfyn.

helt enig, jeg har dog prøvet at genfylde den sorte med flere forskellige
mærker af blæk, og bedste resultat er med et kit fra Aldi til 50.-
dårligste er med JR inkrefill kit til 150.-

og til ham der mener at HP's patroner er dyre: ja det er de, 279 for en
sort patron som her skriver ca 700 sider i sort, og en farve til 499.-
(6578A 38 ml) som skriver ca 600 sider( bla. A4 foto, cd covers ) , og
sammenlign det så med andre mærker og reelt udskrift antal fra dem... så
vil du bemærke at det ikke er så dyrt endda.

vh
D9N

Fra : Henning Sørensen

Dato : 14-06-03 01:38

"D9N" <d9n@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> du kan være uheldig at farvepatronen er løbet tør for blå farve, for når
> der ikke er mere sort begynder den at skrive tekst med farvepatronen

Det er 2 helt nye Kores patroner !
Farvepatronen har udskrevet MAX. 2 sider !
Den sorte KUN "Clean Cartridge" via HP Toolbox.
På farveudprint mangler det blå simpelthen, det bliver ikke erstattet af
sort.

> [...]
> sammenlign det så med andre mærker og reelt udskrift antal fra dem... så
> vil du bemærke at det ikke er så dyrt endda.

Kores patronerne er genfyldte HP patroner (sådan ser det ihvertfald ud..)
Priserne er ca. 100,- under prisen for originale pr.stk.
altså burde der være en besparelse på 200,- for et sæt.
Jeg bruger ca. farvepatron og sort patron samtidig, for alt tekst og print
der ikke
behøver farve foregår på laser printer (HP Laserjet 100).

> vh
> D9N

/Henning, sydfyn.

Fra : D9N

Dato : 14-06-03 12:49

> [...]
> Den sorte KUN "Clean Cartridge" via HP Toolbox.
> På farveudprint mangler det blå simpelthen, det bliver ikke erstattet af

så ville jeg returnere den med henvisning til garanti/reklamationsret og få
den byttet.

vh
D9N

Fra : M. Hansen

Dato : 15-06-03 11:38

"D9N" <d9n@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3eeb0bc7$0$13257$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> "Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse

Inden du returnerer dem, så prøv at pakke farvepatronen ind i
køkkenrulle og så ned i en plastpose med printhovedet nedaf. sving
derefter posen rundt. Dette vil presse blæk ned gennem svampen og ud
af dyserne, måske vil det afhjælpe dit problem. Desværre er der ofte
MANGE problemer med KORES patroner, specielt HP nr 78.

Har ofte haft succes med at bruge uoriginale GEHA patroner, men scorer
for tiden kassen på at bruge genopfyldning. Brug blæk fra
www.FYLDSELV.dk det giver en HELT upåklagelig kvalitet.