Problemer med MIN og subselect...
Fra : Martin A

Dato : 12-06-03 11:14

Hej NG

I en tabel (Ambulance) har jeg en række forskellige felter. Jeg ønsker at
finde AmbID der opfylder de tre krav:
1) StID = '3'
2) Status = '0'
3) Laveste antal udrykninger

Jeg har prøvet med denne sætning:

"select AmbID from Ambulance where StID = '3' and status ='0' and
Udrykninger = (select min(Udrykninger) from Ambulance)"

men får fejlen:
"Syntax error or access violation, message from server: "You have an error
in your SQL syntax near 'select min(Udrykninger) from Ambulance)' at line 1"

Hvad er der galt??

Håber nogen jkan hjælpe mig

MVH
Martin

Fra : Kim Emax

Dato : 12-06-03 14:42

Martin A wrote:

> "select AmbID from Ambulance where StID = '3' and status ='0' and
> Udrykninger = (select min(Udrykninger) from Ambulance)"

Subselects virker først fra version 4.1, bruger du den?

http://www.mysql.com/doc/en/ANSI_diff_Sub-selects.html

Prøv med:

SELECT AmbID
FROM Ambulance
WHERE StID = '3'
AND status ='0'
AND Udrykninger IN (SELECT MIN(Udrykninger) FROM Ambulance)

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør