Et lille hurtigt spm.
Fra : Lars

Dato : 12-06-03 08:26

Er det rigtigt at man kan lave et hurtigt lille netværk mellem
henholdsvis en Win98 og WinXP-maskine ved hjælp af et krydset
netværkskabel?

Hvordan sætter man det op?

Fra : jens

Dato : 12-06-03 08:40

"Lars" <svend@bent.dk> skrev i en meddelelse
> Er det rigtigt at man kan lave et hurtigt lille netværk mellem
> henholdsvis en Win98 og WinXP-maskine ved hjælp af et krydset
> netværkskabel?

Ja.

> Hvordan sætter man det op?

Afhænger af øvrigt net, og især af om der er noget internet, som skal
deles.

Skriv hvad du har, så får du sikkert en guide...

Mvh Jens

Fra : Lars

Dato : 12-06-03 09:01

> Skriv hvad du har, så får du sikkert en guide...
>
> Mvh Jens

Jeg skal kun liige flytte nogle filer fra den ene til den anden
(stationær og bærbar).

*/Lars

Fra : jens

Dato : 12-06-03 09:07

> Jeg skal kun liige flytte nogle filer fra den ene til den anden
> (stationær og bærbar).

Ok.
Åben netværkstedders egenskaber, tcp/ip protokollens egenskaber.
Indsæt ip:192.168.0.10 subnet 255.255.255.0 og gateway 192.168.0.20 på den
ene.

samme sted på den anden maskine :
Indsæt ip:192.168.0.20 subnet 255.255.255.0 og gateway 192.168.0.10

åben gæstekontoen på xpèn, og Hklik på en mappe og del den.....

I w98 netværkstedders egenskaber, er der en knap som hedder andre skal have
adgang til mine filer.
Aktiver den. og del en mappe.

Det er vist det hele.

Mvh Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-06-03 09:07

Lars wrote:
> Jeg skal kun liige flytte nogle filer fra den ene til den
> anden (stationær og bærbar).

Det nemmeste for dig, er nok at bruge XPs guide til
hjemmenetværk, den laver en diskette der skal
afvikles på Windows98 maskinen.

Åbn "Netværkssteder" (i Kontrolpanel) og tryk på
"Opret et hjemme- eller mindre kontornetværk".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : WE

Dato : 12-06-03 09:47

Hvis det kun er denne ene gang, og du ikke har netkort i pc'erne. kan du
sammenkoble de to computere med et særligt parallelkabel til omkring 70 kr.
Det kan ikke sammenlignes med rigtigt netværk, men det er OK til sporadisk
brug - altså hvis du ikke har netkort i maskinerne.

v.h.

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3ee8348b$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Peter

Dato : 12-06-03 09:09

Jens... FFD.. hvis du nu læste hvad Lars ønsker.....

Ja du sætter bare det krydsede kabel imellem de 2 maskiner..
Derefter benytter du win Xp's netværksguide som opsætter nettet på Xp
maskinen. Den spørg dig som om du vil lave en diskette til brug på andre
maskiner. Og det er jo lige det du vil. Du sætter nu bare disketten i win
98 maskinen og vupti, så skulle nettet melem maskinerne gerne køre..

Det andet du kan gøre er at tildele de 2 maskiner hver deres Ip og subnet
adresser manuelt. Og vupti... :)

Mv.
Peter

Fra : Lars