CSS "problem" ...
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 12-06-03 10:02

Nogen, der har et bud på, hvorfor w3c siger "Level : 1 You have no
background-color with your color : #auto47884788" til nedenstående:

..middle {
   font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size : 8pt;
   font-style : normal;
   font-weight : normal;
   padding : 5px 5px 5px 5px;
   background-color : #5E6A7B;
   border-right : 1px solid #6495ED;
   border-left : 1px solid #6495ED;
   color : white;
}

Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-06-03 10:09

Henrik Koksby Hansen skrev:

> Nogen, der har et bud på, hvorfor w3c siger "Level : 1 You
> have no background-color with your color : #auto47884788" til
> nedenstående:

Beskeden er en advarsel vedr. farvedefinitioner. Den kommer fordi
det anbefales at man altid sætter farvedefinitioner som par: color
+ background-color. Sætter man kun den ene af de to, har man ingen
mulighed for at vide om brugerens standardindstilling af den anden
vil resultere i ulæselig eller svært læselig tekst.

> .middle {
> background-color : #5E6A7B;
> border-right : 1px solid #6495ED;
> border-left : 1px solid #6495ED;
> color : white;
> }

Men det er ikke ovenstående kode der er noget galt med. Har du et
link til siden?

NB: Spørgsmålet hører hjemme i html-gruppen (hvor såvel html som
css hører til). Jeg sætter opfølgning dertil.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign.html>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
Se evt. <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 12-06-03 10:19

> [...]
>vil resultere i ulæselig eller svært læselig tekst.

>Men det er ikke ovenstående kode der er noget galt med. Har du et
[...]

Det synes jeg også jeg selv er kommet frem til.. :) Her er et link til
det hele:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http://koksby.dk/cisco.php

Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 12-06-03 18:41

[...]

Problemet er løst.

Det var ikke i det eksterne stylesheet, men i de <span style=""> tags
jeg har i koden..
Det hjalp, rigtigt nok, at definere _både_ baggrundsfarve og
tekstfarve.

Henrik