Fullscreen IE 5.0 - 6.0
Fra : Hans Clausen

Dato : 12-06-03 08:42

Hej NG

Jeg mangler lidt hjælp til at lavet fullscreen i IE6.x
Det virker fint bagud, dvs. IE5.x
Er der en som kan komme med en forklaring eller løsning? Eks. på HTML koden
er ved lagt:

<head>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
function newWin(url) {
mywin = window.open(url,null,'fullscreen=yes');
}
//-->
</SCRIPT>
</head>
bgcolor=ffffff>

mvh
Hans Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-03 13:27

"Hans Clausen" <nospamhcc@privat.dk> skrev :

>Jeg mangler lidt hjælp til at lavet fullscreen i IE6.x

Vil du ha' en, der skulle fungere i alle, så brug

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<script type="text/javascript">
<!--
function openFull() {
netscape = (navigator.appName == "Netscape");
n4 = netscape && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4);
explorer = (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer");
ie = explorer && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4);
ie4 = explorer && (parseInt(navigator.appVersion) == 4);
ie5 = explorer && (navigator.appVersion.indexOf('MSIE 5') > 0);
mac = navigator.userAgent.indexOf('Mac') > 0;
win = navigator.userAgent.indexOf('Win') > 0;

if (mac) {
newwin=window.open("glow.htm","","resizable=yes")
// if (document.all){
newwin.moveTo(0,0);
newwin.resizeTo(screen.width,screen.height);
// }
}
else {
if (ie) {
window.open("glow.htm","","fullscreen=yes");
}
else {
newwin=window.open("glow.htm","","")
[...]

Men husk at flere og flere bruger popupstoppere, så de vil ikke
se noget, så lav et link til siden.

Og mange hader fullscreensider.

Fra : Hans Clausen

Dato : 12-06-03 14:01

Hej Knud

Tak for koden men jeg får stadigvæk ikke maksimeret noget vindue, når det
kører i IE6.0 !

mvh
Hans Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-03 14:08

"Hans Clausen" <nospamhcc@privat.dk> skrev :

>Tak for koden men jeg får stadigvæk ikke maksimeret noget vindue, når det
>kører i IE6.0 !

Så lad os se siden, ellers er det umuligt at svare på, hvad
fejlen er.

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/fullscreen.htm
virker fint i IE 6 sp1 her.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Hans Clausen

Dato : 12-06-03 14:34

Hej igen

> Så lad os se siden, ellers er det umuligt at svare på, hvad
> fejlen er.
>
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/fullscreen.htm
> virker fint i IE 6 sp1 her.

Hmmm, ikke her! der åbnes et vindue, men kun som et minimeret icon, i
taskbaren.
Det er umuligt at højreklikke eller maksimerer dette vindue. Om det evt. er
indstillingerne i browseren ?
Jeg bruger ikke popupkiller eller andet af den slags. Min ver. af IE er
6.0.2600.0000CO

> PS.
> Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
Sorry, bruger ikke dette medie så meget.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-03 14:46

"Hans Clausen" <nospamhcc@privat.dk> skrev :

>Det er umuligt at højreklikke eller maksimerer dette vindue. Om det evt. er
>indstillingerne i browseren ?

Det må være noget i din browser, der fejler, hvad ved jeg ikke.

Prøv evt. at spørg i news:dk.edb.internet.software.browser.

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-07-03 10:58

Hej Knud.

Virker heller ikke her.

Jeg får åbnet et vindue (med en tom side) og ikke mere. Den er ikke
fullscreen og den er ikke maximeret.

Jeg bruger IE 6.0.2800.1106.xpsp2.030422.1633

Virker heller ikke i Opera 7.11

Virker heller ikke i Netscape 7.1

--
Benny Nissen