Hvilket af disse 2 bundkort
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-06-03 20:28

Hej

Jeg har før spurgt før omkring valg af bundkort, og har fået nogle gode bud.
Som jeg senere har kigget på..

Jeg er dog kommet til den konklusion at jeg nok må holde mig til et Socket A
bundkort til Barton processor for at holde omkostningerne nede.

Hvis jeg skulle vælge mellem disse 2 bundkort:

Abit NF7-s rev. 2 eller
Epox 8RDA3+

Epox´en har jeg på fornemmeren kan alt hvad man skal bruge for at overklokke
systemet...
Dog synes jeg ikke de grundlæggende ting med opbygningen er kortet er på
plads.... Fx at Serialportene ikke sidder under printerporten, hvor der
desuden er plads til det! og 2 skod netkort indbygget fx,. som ikke har
wakeonlan??

Jeg synes Abit´en ser ud til at det er godt opbygget på sedvanligt vis, med
rigtig placering af de forskellige ting.. desuden kan jeg godt lide at der
er plads nedenunder AGP porten, og der er så ikke brugt et pci slot til det!

Men er det noget på dette Abit kort, jeg ikke kan overklokke, som på Epox
kortet???

Fx at man ikke kan sætte multiplextoren på barton´en? eller andre væselige
ting?

Håber i kan hjælpe mig endnu engang

Mvh. Bjarke

Fra : JK

Dato : 12-06-03 08:01

Jamen, de 2 bundkort er vel næsten lige. Epox'en har vildt store
justeringsområder på Vcore og Vdimm, langt mere end man har kan
anvende. Her er Abit mere realistisk. Du skal vel vælge det mærke, du
bedst kan lide. Abit klinger bedst hos mig.

Men har du læst om det nye gigabyte Nforce2 ? Det slår da vist alt.
Helt billige plejer de dog ikke at være.

http://www.techseekers.net/modules.php?name=Reviews&file=index&rop=showcontent&id=57

Jeg bruger soltek frn2-l (kører 11x200 med en 1700+).
Det eneste jeg er utilfreds med er, at det ikke kan silent standby.
Ingen suspend to ram.
Det alle de 3 andre vist.

mvh

John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-06-03 15:02

"JK" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> anvende. Her er Abit mere realistisk. Du skal vel vælge det mærke, du
> bedst kan lide. Abit klinger bedst hos mig.

Okay, ja Abit er nok også lige det jeg bedst hænger mig til.. Selvom jeg nu
ikke synes jeg har haft rigtig meget held med mit Abit KT7.raid som jeg Pt
kører med... Men der må jo også være sket noget på de omkring 3 år

> Men har du læst om det nye gigabyte Nforce2 ? Det slår da vist alt.
> Helt billige plejer de dog ikke at være.

http://www.techseekers.net/modules.php?name=Reviews&file=index&rop=showcontent&id=57

Ja, det ser jo en del spændende ud.... Der er faktisk alt hvad jeg kunne
tænkte mig... Dog er det dog lidt irreterende der er 2 blæserkølinger på
kortet... Et et nordbridgen og til den der strømforsygning.. Men hvorfor
skal den sættes på bagefter, fatter jeg ikke??

og så vender cpu køleren omvendt end normalt.. Gad vide om der er plads til
min Zalman CNPS6000Cu ?

Men nogen steder man kan få den i Danmark da?? Jeg synes ikke lige jeg kan
finde noget.

> Jeg bruger soltek frn2-l (kører 11x200 med en 1700+).
> Det eneste jeg er utilfreds med er, at det ikke kan silent standby.
> Ingen suspend to ram.
> Det alle de 3 andre vist.

Er det noget det noget producenten reklamere med, eller er det noget man
ligefrem selv skal finde ud af? Det kunne jo være rimelig cool, at kunne
sætte lortet i Standby.. Det tager vel så ikke mange sekunder før det
starter op igen, når det er suspend til ram?