Problemer med netkort
Fra : Robert Jensen

Dato : 10-06-03 09:08

Hejsa

Jeg har et problem med med netkort, som jeg har mistanke til kunne stamme
fra bundkortet:

En dag holdt netkortet op med at virke. Det skete efter en
strømafbrydelse, hvor jeg bag efter oplevede at 'ping-tiderne' var i
størrelsesordenen 30 sekunder (man kan ikke umidlbart pinge så længe,
men f.eks. en telnet forbindelse eller begyndelsen af en hjemmeside kom
igennem efter den tid).
Det var et ældre netkort, så jeg køber et nyt, som slet ikke virker.
Linux genkender det og installerer det, men jeg får ikke nogen
netforbindelse.

Alle gode gange tre køber et nyt et andet sted, det giver så samme
symptomer som det oprindelige!

I desperation finder jeg et uendeligt gammelt (men dog pci) netkort, som
virker perfekt. Jeg har kørt vidre på den måde, uden at have forstået
problemet.

Nu er jeg så kommet til, at jeg skal have sat min hup til igen, da jeg
egentlig har brug for sådan en. Desværre sker der nu det mærkelige, at
forbindelsen ryger så snart huppen skuppes ind i kæden. Eller det vil
sige, den ryger ikke helt, men jeg får ca. 80% pakketab. Samme symptomer
med en switch, som jeg ved virker og med andre kabler. Og ja, jeg kender
godt uplink-porten (nu).

Har I et bud, kan det være bundkortet, som jeg har haft mistanke til
før?

Mvh
Robert

Fra : Robert Jensen

Dato : 10-06-03 09:13

On Tue, 10 Jun 2003 10:08:29 +0200, Robert Jensen wrote:

> Jeg har et problem med med netkort, som jeg har mistanke til kunne stamme
> fra bundkortet:

Nå, ja: Mit bundkort er et ECS K7S5A SIS735. Netkorterne er i sagens natur
en del forskellige modeller (tre forskellige chip-sets).

Robert

Fra : Killerbee

Dato : 10-06-03 18:42

Et skud i tågen, men har du tjekket at det ikke er kablet der er defekt?

Killerbee