Død musvåge
Fra : Jynis

Dato : 12-06-03 06:19

På dk.marked.privat.dyr.dk er der en der har en død musvåge (til
udstopning)til afhentning for en flaske vin. Er der mon ikke mogen her i
gruppen der kan have interesse i det. Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Knud N. FLENSTED

Dato : 13-06-03 09:45

Kære Jytte Petersen

Det er klart ulovligt at handle med døde rovfugle (også hvis der er tale om
en flaske vin). De skal blive i naturen eller de skal afleveres til et
statsanerkendt museum, fx Zoologisk Museum. Det er faktisk også ulovligt at
annoncere den til salg!
Hvis man selv finder en død musvåge kan man få den udstoppet, hvis den er
død på lovlig vis, men så skal man gå direkte til en statsautoriceret
konservator.

mvh
Knud Flensted

Fra : JK

Dato : 13-06-03 20:06

Det er helt klart ulovligt af den musvåge at dø. Den skulle være gået
til en statsautoriseret konservator først.

Nå, spøg til side.

Men livet er måske mere broget, end idealister tillader.

hilsen

John

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-06-03 21:13

Man har jo lov til at give enhver legalt omkommet Musvåge bort til
hvemsomhelst. Og hvis denne så bliver så glad, at han vil give en flaske
vin, fordi han er glad, er dette jo også helt lovligt, og i visse tilfælde
ganske behageligt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Knud N. Flensted

Dato : 13-06-03 22:10

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev:
Man har jo lov til at give enhver legalt omkommet Musvåge bort til
> hvemsomhelst.

OK - jeg tænkte bare, at det er rart at vide når man begår noget ulovligt,
og hvorfor ikke bare nøjes med at forære den væk?

mvh
Knud Flensted

Fra : lars bo

Dato : 18-06-03 23:23

Nu har jeg slæbt på den i 3 timer, pakket den forsigtigt ind i aviser,
derefter i plastic, lagt den i fryser, og alt jeg beder om er en ussel
flaske rødvin. Næste gang jeg falder over en spændende fugl smider jeg den i
søen, ringmærket eller ej, jeg har alligevel ikke brillerne på den dag. Så
kan lov være lov. Nu har jeg desværre ikke fundet nogen endnu men jeg samler
ikke nogen op hvis jeg finder nogen, når loven gør mig til kriminel for en
flaske rødvin.
hilsen
lars bo