Fra Nexø til Holstebro
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-03 11:33

Jeg har sammen med min mor forsket lidt i vores slægt og vi er endog
kommet meget langt tilbage i tiden. Vi er dog stødt ind i noget som i
den grad undrer os og som ingen i familien hidtil har kunnet belyse.

Det viser sig at familien stammer fra Bornholm og slægten her rækker
langt tilbage i tiden.

Pludselig sker der så det, at en enkelt søn ender i Holstebro, det er
herfra vi stammer, og det undrer os såre, hvordan pokker han ender
der... Undervejs "samler" han en kone op på Fyn og selvfølgelig er vi
nu nysgerrige m.h.t hvorfor pokker han først er forbi Fyn, for
herefter at bosætte sig i Holstebro. Skete der noget i de aktuelle år,
som vi har overset - samfundsmæssigt mener jeg...

Jeg kan bidrage med følgende på lysninger:

Claus Christian Johansen
Født den 7 februar 1880 - Nexø, Bornholm
Udlært former

Karen Kristine Kristensen
Født den 21 juni 1878 - Lunde Sogn, Fyn

Mest nysgerrige er vi selvfølgelig på hvordan pokker Claus Christian
Johansen havner i Holstebro og undervejs altså får giftet sig med en
fynsk kvinde.
Har hun mon været på Bornholm - har han været på Fyn - hvordan og
hvorfor beslutter de sig for at bosætte sig i Holstebro - ja rækken af
spøgsmål er endeløs...

Mon det kunne tænkes at der var nogen herinde, som havde noget at byde
ind med - måske endog forskede i noget lignende og dermed havde gode
ideer til os... Vi sidder i hvert fald fast nu og kan ikke rigtigt
komme videre...

På forhånd tak for din tid!
Mange hilsner Gudrun
__

Livet er uforudsigeligt... Spis dessert først!