|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | GSX-R 400 årg.90 - for/imod ? Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  11-06-03 06:40
 | 
 |  | Godmorgen :)
 
 Jeg er blevet tilbudt subject.
 Cyklen har kørt 20500 Km og er synet i Juli sidste år, dvs. den
 skal ikke synes ved ejerskifte.
 Der er regninger for 20000,- fra sidste år, bl.a. batteri,
 kædekit, bremser, bagdæk og justering.
 Den er målt til 68Hk på baghjulet, og har efterfølgende fået
 monteret en ny udstødning.
 
 Jeg har læst et par anmeldelser på nettet og det virker som en
 meget sportspræget model der ikke er velegnet til langture.
 
 Hvad er der at sige om den som begyndercykel, og hvilket
 prisleje ligger den i ?
 --
 Brian Sørup
 Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker
 der så ?
 
 
 
 
 |  |  | 
  SLP/JM (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SLP/JM
 | 
 Dato :  11-06-03 07:18
 | 
 |  | 
 "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev
 > Den er målt til 68Hk på baghjulet, og har efterfølgende fået
 > monteret en ny udstødning.
 
 Find ud af, om den er blevet dyset ind til den nye udstødning. Ellers kan
 det få katastrofale følger i form af smeltede stempler, og det er en dyr
 omgang - jeg taler af erfaring.
 
 > Jeg har læst et par anmeldelser på nettet og det virker som en
 > meget sportspræget model der ikke er velegnet til langture.
 
 Det kommer nok an på, hvor høj du er. Jeg er 173 cm høj og havde ikke de
 store problemer med at køre Kbh-Jylland på min.
 
 --
 Susanne
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian Sørup (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  11-06-03 12:59
 | 
 |  | 
 "SLP/JM" <susanne_lundp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3ee6c988$0$13249$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev
 > > Den er målt til 68Hk på baghjulet, og har efterfølgende fået
 > > monteret en ny udstødning.
 >
 > Find ud af, om den er blevet dyset ind til den nye udstødning.
 Ellers kan
 > det få katastrofale følger i form af smeltede stempler, og det
 er en dyr
 > omgang - jeg taler af erfaring.
 
 Den er ikke justeret efter den nye udstødning er monteret.
 >
 > > Jeg har læst et par anmeldelser på nettet og det virker som
 en
 > > meget sportspræget model der ikke er velegnet til langture.
 >
 > Det kommer nok an på, hvor høj du er. Jeg er 173 cm høj og
 havde ikke de
 > store problemer med at køre Kbh-Jylland på min.
 
 Jeg er "kun" 170 cm.
 
 --
 Brian Sørup
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik Nielsen - Rap~ (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~
 | 
 Dato :  11-06-03 09:09
 | 
 |  | 
 
            En 13 år gammel MC med kun 20500km på klokken!!!
 Og så skal den allerede rep. for 20000,- og det alene sidste år.
 Nu kender jeg ikke modellen i detaljer, men jeg ville være lidt skeptisk.
 -- 
 Mvh.
 Henrik
http://RaptorMC.dk Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
            
             |  |  | 
  Thomas Buus Andersen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  11-06-03 09:33
 | 
 |  | 
 "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:bc6ntb$qsm$1@sunsite.dk...
 > En 13 år gammel MC med kun 20500km på klokken!!!
 > Og så skal den allerede rep. for 20000,- og det alene sidste år.
 > Nu kender jeg ikke modellen i detaljer, men jeg ville være lidt skeptisk.
 Kilometertallet er da ikke helt usædvanligt? Der er importeret en del fra
 Japan siden de kom til DK første gang, og de har ikke kørt ret meget.
 Da jeg købte min GSXR 250, uden afgift havde den gået 17,5kkm. Af de 15
 cykler de havde købt (250,400), var der kun én der var gået over 20.000km.
 Og det er et par år siden. SÅ hvis den er kommet til Danmark efterfølgende,
 så er det ikke usandsynligt.
 Men at der er lavet for 20.000kr på den , det lyder fandme farligt!
 > --
 > Mvh.
 > Henrik
 > http://RaptorMC.dk >
 > Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
 --
 Mvh Thomas Buus
 GSXR 250
 t-buus@SLETget2net.dk
            
             |  |  | 
   SLP/JM (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SLP/JM
 | 
 Dato :  11-06-03 10:24
 | 
 |  | 
 "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev >
 > Men at der er lavet for 20.000kr på den , det lyder fandme farligt!
 
 Det kommer da an på, hvad det er. Da min smeltede et stempel, kostede det
 omkring 8000 kr incl. såkaldt forhandlergaranti på 50% at få renoveret
 motoren på værksted, men så burde motoren også kunne køre mange km igen uden
 de store problemer.
 
 Nu skrev Brian bl.a., at den havde fået lavet bremser. Hvis det omfatter
 skiverne, bliver det hurtigt dyrt. Hvis den nye udstødning er med i prisen,
 kan der vel også nemt være tale om 5000 kr, hvis det er et fuldt system. Det
 vigtige er efter min mening at se på, hvad det er, der er blevet lavet, ikke
 hvor mange penge den forrige ejer har postet i cyklen.
 
 --
 Mvh Susanne
 
 
 
 
 |  |  | 
    Henrik Nielsen - Rap~ (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~
 | 
 Dato :  11-06-03 12:43
 | 
 |  | 
 
            Slider man bremser og skiver så hurtigt på den model ved normal brug??
 -- 
 Mvh.
 Henrik
http://RaptorMC.dk Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
            
             |  |  | 
     SLP/JM (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SLP/JM
 | 
 Dato :  11-06-03 12:50
 | 
 |  | 
 "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev
 > Slider man bremser og skiver så hurtigt på den model ved normal brug??
 
 Nej, men skiver kan jo slå sig, hvis de bliver for varme.
 
 --
 Susanne
 
 
 
 
 |  |  | 
      Henrik Nielsen - Rap~ (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~
 | 
 Dato :  11-06-03 13:57
 | 
 |  | 
 
            Ok    Men det ville være et af mine spørgsmål til sælger    -- 
 Mvh.
 Henrik
http://RaptorMC.dk Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
            
             |  |  | 
       SLP/JM (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SLP/JM
 | 
 Dato :  11-06-03 14:06
 | 
 |  | 
 "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev >
 > Men det ville være et af mine spørgsmål til sælger    Klart nok. Jeg er såmænd heller ikke af den opfattelse, at man skal forholde
 sig ukritisk til regninger for så stort et beløb, men der kan godt være en
 fornuftig forklaring herpå. Særligt hvis sælger er af typen, der får alt
 lavet på værksted.
 -- 
 Susanne
            
             |  |  | 
        Henrik Nielsen - Rap~ (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~
 | 
 Dato :  11-06-03 14:32
 | 
 |  |  |  |  | 
    Brian Sørup (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  11-06-03 13:02
 | 
 |  | 
 "SLP/JM" <susanne_lundp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3ee6f534$0$13227$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev >
 > > Men at der er lavet for 20.000kr på den , det lyder fandme
 farligt!
 >
 > Det kommer da an på, hvad det er. Da min smeltede et stempel,
 kostede det
 > omkring 8000 kr incl. såkaldt forhandlergaranti på 50% at få
 renoveret
 > motoren på værksted, men så burde motoren også kunne køre
 mange km igen uden
 > de store problemer.
 >
 > Nu skrev Brian bl.a., at den havde fået lavet bremser. Hvis
 det omfatter
 > skiverne, bliver det hurtigt dyrt. Hvis den nye udstødning er
 med i prisen,
 > kan der vel også nemt være tale om 5000 kr, hvis det er et
 fuldt system. Det
 > vigtige er efter min mening at se på, hvad det er, der er
 blevet lavet, ikke
 > hvor mange penge den forrige ejer har postet i cyklen.
 
 Jeg er til dels enig i dine synspunkter, det jeg frygter er høje
 serviceomkostninger og reservedelspriser.
 --
 Brian Sørup
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     SLP/JM (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SLP/JM
 | 
 Dato :  11-06-03 13:18
 | 
 |  | 
 "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev
 > Jeg er til dels enig i dine synspunkter, det jeg frygter er høje
 > serviceomkostninger og reservedelspriser.
 
 OK - ud over en renovering har jeg ikke de store erfaringer med, hvad
 service koster på værksted. Men det tager lidt tid at komme ind til motoren
 på sådan en, for den er ret kompakt, så helt billig kan service ikke være
 alene i timepriser.
 
 Reservedelspriser til Suzuki er generelt høje, især hvis man køber originale
 dele. Jeg gav fx 418 kr. for et luftfilter, men det fås uoriginalt til en
 væsentlig lavere pris. 324 kr. for en gummimanchet til karburatoren. En
 original gearvælger koster ca. 1400 kr. Da jeg stod og manglede sådan en,
 fandt jeg den til 100 kr. hos en ophugger. Kåbedelene er sindssygt dyre -
 over 8300 kr for bagenden til den sort/røde model med singlesæde.
 
 Ellers kan man også købe nogle dele i udlandet, hvor der ofte er penge at
 spare, men det kan være lidt besværligt afhængig af, hvilken GSX-R 400-model
 det helt præcist er, du overvejer at købe.
 
 --
 Mvh Susanne
 
 
 
 
 |  |  | 
      Thim Jørgensen (13-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thim Jørgensen
 | 
 Dato :  13-06-03 17:16
 | 
 |  | 
 "SLP/JM" <susanne_lundp@hotmail.com> wrote in message
 news:3ee71df3$0$13258$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev
 > > Jeg er til dels enig i dine synspunkter, det jeg frygter er høje
 > > serviceomkostninger og reservedelspriser.
 >
 > OK - ud over en renovering har jeg ikke de store erfaringer med, hvad
 > service koster på værksted. Men det tager lidt tid at komme ind til
 motoren
 > på sådan en, for den er ret kompakt, så helt billig kan service ikke være
 > alene i timepriser.
 
 Min mini gixxer kom idag hjem fra service fra lydmuren af og en ventiljust
 samt calibrering af karburatere kostede 1.530 ink. moms. Det synes jeg
 bestemt ikke er galt...og jeg mener at jeg i sin tid gav nogenlunde det
 samme hos Sigma Racing for GS 500'eren.
 
 Mvh. Thim
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thim Jørgensen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thim Jørgensen
 | 
 Dato :  11-06-03 11:20
 | 
 |  | >
 > Jeg har læst et par anmeldelser på nettet og det virker som en
 > meget sportspræget model der ikke er velegnet til langture.
 
 Jeg har netop erhveret mig sådan en model, altså en GSX-R 400RS dvs. den
 med monosæde.
 Cyklen er meget letkørt og noget af det skæggeste jeg har prøvet....Men den
 er bestemt ikke lavet til langture... Jeg synes dog ikke det er det store
 problem, men jeg er også kun 169 høj.
 
 
 > Hvad er der at sige om den som begyndercykel, og hvilket
 > prisleje ligger den i ?
 
 Jeg gav 37K for min, Den skulle eftersigende havde gået 29.kkm., og havde
 lige fået nye bremseskiver og dæk. Den får det store eftersyn hos lydmuren
 på fredag, og så må vi jo se, hvilken stand motoren er i.
 
 > Brian Sørup
 > Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker
 > der så ?
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian Sørup (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  11-06-03 13:11
 | 
 |  | 
 "Thim Jørgensen" <thimjo"nospam"@tiscali.dk> skrev i en
 meddelelse news:bc6vov$7dj$1@news.cybercity.dk...
 > >
 > > Jeg har læst et par anmeldelser på nettet og det virker som
 en
 > > meget sportspræget model der ikke er velegnet til langture.
 >
 > Jeg har netop erhveret mig sådan en model, altså en GSX-R
 400RS dvs. den
 > med monosæde.
 > Cyklen er meget letkørt og noget af det skæggeste jeg har
 prøvet....Men den
 > er bestemt ikke lavet til langture... Jeg synes dog ikke det
 er det store
 > problem, men jeg er også kun 169 høj.
 
 Samme højde som mig (170cm)
 
 >
 > > Hvad er der at sige om den som begyndercykel, og hvilket
 >     > prisleje ligger den i ?
 >
 > Jeg gav 37K for min, Den skulle eftersigende havde gået
 29.kkm., og havde
 > lige fået nye bremseskiver og dæk. Den får det store eftersyn
 hos lydmuren
 > på fredag, og så må vi jo se, hvilken stand motoren er i.
 
 De fleste i Den Blå Avis har kørt omkring 30-35kkm og udbydes
 til 42-50K.
 --
 Brian Sørup
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Tommy Fer (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Fer
 | 
 Dato :  11-06-03 14:12
 | 
 |  | 
 "Thim Jørgensen" <thimjo"nospam"@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:bc6vov$7dj$1@news.cybercity.dk...
 > >
 > > Jeg har læst et par anmeldelser på nettet og det virker som en
 > > meget sportspræget model der ikke er velegnet til langture.
 >
 > Jeg har netop erhveret mig sådan en model, altså en GSX-R 400RS dvs. den
 > med monosæde.
 Som hedder GSX-R400R SP
   mvh Tommy Fer
            
             |  |  | 
  Pusterummet (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pusterummet
 | 
 Dato :  11-06-03 12:01
 | 
 |  | 
 
            68HK på bahjulet??
 lyder da af ret meget for en 400´er   eller er det bare mig?
 "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:bc6fal$ffhl2$1@ID-149180.news.dfncis.de...
 > Godmorgen :)
 >
 > Jeg er blevet tilbudt subject.
 > Cyklen har kørt 20500 Km og er synet i Juli sidste år, dvs. den
 > skal ikke synes ved ejerskifte.
 > Der er regninger for 20000,- fra sidste år, bl.a. batteri,
 > kædekit, bremser, bagdæk og justering.
 > Den er målt til 68Hk på baghjulet, og har efterfølgende fået
 > monteret en ny udstødning.
 >
 > Jeg har læst et par anmeldelser på nettet og det virker som en
 > meget sportspræget model der ikke er velegnet til langture.
 >
 > Hvad er der at sige om den som begyndercykel, og hvilket
 > prisleje ligger den i ?
 > --
 > Brian Sørup
 > Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker
 > der så ?
 >
 >
            
             |  |  | 
  Anders Thorup (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Thorup
 | 
 Dato :  11-06-03 12:12
 | 
 |  | 
 
            Pusterummet wrote:
 > 68HK på bahjulet??
 > lyder da af ret meget for en 400´er   eller er det bare mig?
 >
 Det er bare dig!!    400'eren har så hut jeg visker omkring 70HK standard så med anden udstødning
 osv, er 68 på baghjulet ikke uopnåeligt, men det er flot    -- 
 MVH/ Best Regards
 Anders Thorup
 Suzuki GSX 250
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup |  |  | 
   Christian Knudsen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Knudsen
 | 
 Dato :  11-06-03 13:25
 | 
 |  | 
 "Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
 news:bc72q5$a8g$1@news.cybercity.dk...
 > Pusterummet wrote:
 > > 68HK på bahjulet??
 > > lyder da af ret meget for en 400´er   eller er det bare mig?
 > >
 >
 > Det er bare dig!!    >
 > 400'eren har så hut jeg visker omkring 70HK standard så med anden
 udstødning
 > osv, er 68 på baghjulet ikke uopnåeligt, men det er flot    En Gixxer 400 er opgivet til 60 hk (62 for sp-versionen), og det er på
 motoren, så jeg synes også at 68 hk på baghjulet er meget. Hvad er der gjort
 for at få den effekt ud af den ???
 mvmch
 christian
            
             |  |  | 
    Thomas Buus Andersen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  11-06-03 13:46
 | 
 |  | 
 
 "Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ee71e78$0$97185$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 >
 > En Gixxer 400 er opgivet til 60 hk (62 for sp-versionen), og det er på
 > motoren, så jeg synes også at 68 hk på baghjulet er meget. Hvad er der
 gjort
 > for at få den effekt ud af den ???
 
 Jeg har set en udskrift fra en Bandit 400, med Cobra slip on. Den havde
 62hk. Mig bekendt har de to maskiner, samme motor
 bortset fra noget gearing , og tænding? Så det er nok ikke umuligt med 68hk,
 alt efter hvor man har fået den rullet.
 
 >
 > mvmch
 > christian
 
 --
 Mvh Thomas Buus
 GSXR 250
 t-buus@SLETget2net.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
     Tommy Fer (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Fer
 | 
 Dato :  11-06-03 14:12
 | 
 |  | 
 "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:7wFFa.769$IP1.577@news.get2net.dk...
 >
 >
 > "Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3ee71e78$0$97185$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > >
 > > En Gixxer 400 er opgivet til 60 hk (62 for sp-versionen), og det er på
 > > motoren, så jeg synes også at 68 hk på baghjulet er meget. Hvad er der
 > gjort
 > > for at få den effekt ud af den ???
 >
 > Jeg har set en udskrift fra en Bandit 400, med Cobra slip on. Den havde
 > 62hk. Mig bekendt har de to maskiner, samme motor
 > bortset fra noget gearing , og tænding? Så det er nok ikke umuligt med
 68hk,
 > alt efter hvor man har fået den rullet.
 >
 
 Nej, man kunne f.eks. køre en tur forbi lydmuren og få en positiv udskrift,
 det plejer de at være
 
 mvh Tommy Fer
 
 
 
 
 |  |  | 
      Jens Jacob Bager Jen~ (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  11-06-03 19:00
 | 
 |  | > Nej, man kunne f.eks. køre en tur forbi lydmuren og få en positiv
 udskrift,
 > det plejer de at være
 
 Ved lydmuren er 68HK muligt. Ved bænken på træf på toppen skal man være glad
 hvis en GSXR 400 laver 55HK. Vælg selv din egen sandhed.
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 
 |  |  | 
       Thomas Buus Andersen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  11-06-03 21:13
 | 
 |  | 
 
 "Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
 news:y6KFa.2094$VC5.9@news.get2net.dk...
 > > Nej, man kunne f.eks. køre en tur forbi lydmuren og få en positiv
 > udskrift,
 > > det plejer de at være
 >
 > Ved lydmuren er 68HK muligt. Ved bænken på træf på toppen skal man være
 glad
 > hvis en GSXR 400 laver 55HK. Vælg selv din egen sandhed.
 
 Nemlig .. Resultaterne svinger ENORMT, og temperatur, luftfugtighed og hvad
 ved jeg, spiller også ind.
 Man få aldrig to ens målinger fra to forskellige værksteder !
 > --
 > Mojn
 > Jens Bager Jensen
 > Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 > Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 --
 Mvh Thomas Buus
 GSXR 250
 t-buus@SLETget2net.dk
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  11-06-03 16:01
 | 
 |  | 
 Jeg synes ikke at det har været præciseret hvorvidt det er den
 originalt-importerede eller en af de japanske brugt-importerede at der tales
 om!
 Det er ikke helt uvæsentlig, idet den sidstnævnte sælges noget dyrere end
 førstnævnte, som ellers hár været helt oppe at vende med en brugtpris på
 10.000 mere end nyprisen; men til gengæld ser ud til at have mistet
 kundernes tillid qua temmeligt lave brugtpriser :-/
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian Sørup (12-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  12-06-03 06:19
 | 
 |  | Det er en GK76 model , importeret fra Japan i '98.
 Der er monteret en Carbon-potte, den org. potte medflg.
 --
 Brian Sørup
 Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker
 der så ?
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |