Tæger.
Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-06-03 07:29

Hej

Lige et enkelt spørgsmål : Kan heste blive syge af at blive bidt af en tæge?

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Iben Holst

Dato : 11-06-03 11:31

> Lige et enkelt spørgsmål : Kan heste blive syge af at blive bidt af en
tæge?

Nej - dyr kan ikke blive syge af det lige som mennesker. Går ud fra du mener
den tæge/skovflåt som bærer smitten b..-et-eller-andet!

Iben

Fra : PiaR

Dato : 11-06-03 13:45

> Nej - dyr kan ikke blive syge af det lige som mennesker. Går ud fra du
mener
> den tæge/skovflåt som bærer smitten b..-et-eller-andet!
>
> Iben

Hvaba?
Dyr kan desværre godt for Borrelia og andre særdeles ubehagelige sygdomme
fra flåter.

Flåtfeber hos hund
http://makeashorterlink.com/?Z2B6123E4

Borreliose hos katte
http://makeashorterlink.com/?G1D6523E4

og det samme hos hunde
http://makeashorterlink.com/?T2F6243E4

Der er meget mere om snylteren på
www.netdyredoktor.dk

På denne side http://makeashorterlink.com/?I427123E4
kan der læses en smule om borrelia hos heste.

Hilsner fra
Pia

Fra : Nina Svanholm

Dato : 12-06-03 09:34

Hejsa

Tak for hjælpen Selvom heste godt kan blive syge af det, virker det nu
ikke til at det er noget der sker ret tit -heldigvis!

Fra : Iben Holst

Dato : 13-06-03 11:03

Hej Nina.

Det må du undskylde at jeg sådan vildledte dig. Jeg har ikke læst det nogen
steder [hverken at de kan få det eller ikke kan], men synes jeg de seneste
år hen mod sommeren har set og hørt flere dyrlæger på TV sige, at dyr ikke
kan blive syge af det; men det passer jo så ikke....

Iben

Fra : Nina Svanholm

Dato : 16-06-03 16:09

Det er helt i orden, vi kan jo alle tage fejl, og man tror vel også på hvad
man får af vide....om ikke andet så til det modsatte er bevist