Hive noget ud fra screen sessions
Fra : fdhansen

Dato : 11-06-03 14:31

Hey ..

Jeg er ved at skrive et mindre script som skal køre af og til. Der kører en
service inde i screen, som ofte har et par klienter. Derfor vil jeg lave
noget statistik over ledige og brugte pladser, hvis det er muligt.

Programmet skal i bund og grund gøre følgende:

screen -r
used=`status | grep Clients | awk '{print $7}' | cut -d "/" -f1
free=`status | grep Clients | awk '{print $7}' | cut -d "/" -f2 | cut -d
"," -f1`
Og så her detache screen igen? (echo -n ^a^d <-- måske?)

Så kommer dertil noget extra som bare er ren statistik ..

Det skal lige siges, at den kommando som hedder status, er en som findes i
programmet, jeg er ikke klar over om man bare kan fyre noget sh bagefter det

Jeg har også prøvet med nohup funktionen, men er dog lidt i tvivl om hvordan
det fungerer!

Hvordan gør man så det her lettest??

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 11-06-03 14:44

fdhansen wrote:

> [...]
> det ..
>
> Jeg har også prøvet med nohup funktionen, men er dog lidt i tvivl om

Det letteste ville klart være hvis du fik servicen til at logge til en fil.

/Esben

Fra : fdhansen

Dato : 11-06-03 14:57

"Esben Skov Pedersen" <spam@geek.linux.dk> wrote in:

> Det letteste ville klart være hvis du fik servicen til at logge til en
fil.

Yep, og det kan screen også godt skulle jeg mene.. MEN .. Jeg skal under
alle omstændigheder have fyret en "status" kommando af til programmet, så
det kommer med i loggen.

Nu har jeg kig på:

screen -X -S <session-name> <kommando>

Det bliver også sendt fint nok, programmet forstår det bare ikk :/