exim mailserver
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 11-06-03 10:49

Jeg kører min egen mailserver på en debian stable 3.0 med exim som SMTP.

Jeg kan fint sende mails til de fleste. Mit problem er at jeg ikke kan
sende til en mail adresse *@randers.dk

Exim timer blot mail'en ud og får den ikke afleveret. Har prøvet at lave
whois på dkostmaster.dk side. Men jeg kan ikke finde nogen MX adresse på
domænet randers.dk. Bruger jeg fx. tdc's mailserver post9.tele.dk virker
det fint. Hvad sker der?

Hvordan finder jeg ud hvad et domæne har af MX records?

Bruger TDC bredbånd med fast IP.

Hilsen Mikkel

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-06-03 10:58

Mikkel Bundgaard <invalid@invalid> writes:

> Exim timer blot mail'en ud og får den ikke afleveret. Har prøvet at
> lave whois på dkostmaster.dk side. Men jeg kan ikke finde nogen MX
> adresse på domænet randers.dk.

bash-2.05b$ host -t MX randers.dk
randers.dk mail is handled (pri=10) by mail.randers.dk
bash-2.05b$ host mail.randers.dk
mail.randers.dk has address 195.249.106.2
bash-2.05b$

Får du ikke lignende?

--
Peter Makholm | Why does the entertainment industry wants us to
peter@makholm.net | believe that a society base on full surveillance

Fra : Kim Hansen

Dato : 11-06-03 11:38

> [...]

> Jeg kører min egen mailserver på en debian stable 3.0 med exim som SMTP.
>
> Jeg kan fint sende mails til de fleste. Mit problem er at jeg ikke kan

Problemet er at deres firewall er i udu.

echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_ecn

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 11-06-03 12:24

> Problemet er at deres firewall er i udu.
>
> echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_ecn

Det lyder som det er noget du ved noget om.Hvad gør denne kommando?

host -t MX randers.dk => mail.randers.dk

Tester lige om det virker...

/mikkel

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 11-06-03 13:19

Mikkel Bundgaard wrote:

> Tester lige om det virker...

Det gjorde det? men øh hvad jeg har ændret ?

/mikkel

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-06-03 13:23

Mikkel Bundgaard <invalid@invalid> writes:

> Det gjorde det? men øh hvad jeg har ændret ?

Check <http://net-faq.dk/faq.pl?get=ecn>

Du har slået ECN fra.

--
Jacob

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-06-03 13:24

> Det lyder som det er noget du ved noget om.Hvad gør denne kommando?

Det slår ECN i kernen fra. ECN er en standardudvidelse til TCP/IP, som
er 1½ år gammel efterhånden (eller noget i den stil) - problemet er at
mange firewalls er br0ken og dropper trafik med ECN. Ved at slå det
fra kan man snakke med maskiner bag sådanne defekte firewalls.

/Rasmus

It needs to be fast, fairly easy to implement, but above all easy to
use. It doesn't need to be able to do absolutely everything, though
that would be nice
-- Julian Field

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-06-03 14:52

On Wed, 11 Jun 2003 14:18:51 +0200, Mikkel Bundgaard wrote:

> Det gjorde det? men øh hvad jeg har ændret ?

Det har andre svaret på, så jeg supplerer med hvordan man får maskinen
til at slå det fra hver gang man boot'er: tilføj

net/ipv4/tcp_ecn=0

til /etc/sysctl.conf.

(Måske Debian-specifikt?)

Mvh.

--
"Äter ni middag?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-06-03 12:04

> [...]

> sende til en mail adresse *@randers.dk
>
> Exim timer blot mail'en ud og får den ikke afleveret. Har prøvet at

Det kunne skyldes den fejl der er i exim der gør at den timer ud hvis der
er mere end 5 records den skal igennem for at nå en host der acceptere
mailen.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider