adgang til share på pc fra mac
Fra : Robert Jensen

Dato : 10-06-03 22:26

tænkte der måske var nogle af jer der har en løsning.

har brug for at få adgang til en share på en pc fra en mac.
de 2 er forbundet via et krydset kabel.

der er ingen firewall eller lign.

pc'en har ip 192.168.0.1, med subnet 255.255.255.0
mac'en har ip 192.168.0.2, med subnet 255.255.255.0

os på pc'en er win xp pro
os på mac er ver 9 (hedder det vist nok)

kan godt pinge mac'en fra pc'en, men kan overhovedet ikke se pc'en fra
mac'en.

nogle ideer til en løsning ???

Robert
www.robert-jensen.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-06-03 04:41

Robert Jensen wrote:

> tænkte der måske var nogle af jer der har en løsning.

> har brug for at få adgang til en share på en pc fra en mac.
> de 2 er forbundet via et krydset kabel.

En eller anden variant af Services for Macintosh på PC'en (x) eller en
eller anden variant af SAMBA på MAC'en. Ellers må du nok sætte en
ftp-server op. Det kan måske gives et bedre svar, men så skal jeg lede
efter det, og det er for tidligt på morgenen til så avanceret aktivitet.

(x) kig lige selv efter hvad der kan installeres af ekstra
netværks-komponenter, måske gemmer der sig mere på din XP CD end du er
klar over.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

* This posting handcrafted by Peter Larsen *
* My website is at: http://www.muyiovatki.dk *