if (!isset($var)) problemer
Fra : Jesper Hansen

Dato : 11-06-03 20:51

Hej.

Jeg har et link til et popup vindue, hvori der bliver vist en lille
tekst. Det virker fint når der står noget i feltet "kommentar" , men
hvis feltet er tomt vil jeg gerne skrive fx "Ingen"

Har prøver flg. men det virker ikke

   if (!isset($kommentar)) {
      $kommentar = Ingen;
   }

echo "$kommentar \n";

Teksten bliver ikke vist - nogen der ved hvorfor?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-06-03 20:55

On Wed, 11 Jun 2003 21:51:19 +0200
Jesper Hansen <sebulba_@mailme.dk> wrote:
> [...]
>    }
>
> echo "$kommentar \n";
>
> Teksten bliver ikke vist - nogen der ved hvorfor?

prop "" runder om "Ingen";

--
Navn : Kim Schulz | For adult education nothing beats children.
Email : kim @ schulz.dk |

Fra : Jesper Hansen

Dato : 12-06-03 14:09

On Wed, 11 Jun 2003 21:55:27 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>prop "" runder om "Ingen";

Virker ikke

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 12-06-03 22:58

Jesper Hansen wrote:

> Virker ikke

Grunden til at det nogle gange kan virke med
   $var = tekst:
er at hvis PHP støder på en konstant som endnu ikke er defineret, så
definerer den en denne konstant og sætter dennes værdi til at være det
samme som dens navn...

Så hvis der ikke er en konstant defineret med navnet 'ingen', så vil:
   $kommentar = Ingen;
se ud til at virke efter hensigten, men prøv lige at sætte:
   define("Ingen", "Bla bla bla");
ind ovenover:
   $kommentar = Ingen;
Så vil den pludselig indsætte teksten "Bla bla bla" i databasen, og det
var jo ikke det du ville have, vel?

Mvh.
   Madsen
--
"Signature? - Nah! I don't use those."

Fra : Jesper Hansen

Dato : 13-06-03 20:29

On Thu, 12 Jun 2003 23:58:15 +0200, "Anders K. Madsen"
<madsen@sjovedyr.dk> wrote:

> [...]
>er at hvis PHP støder på en konstant som endnu ikke er defineret, så
>definerer den en denne konstant og sætter dennes værdi til at være det

Ok..

> [...]
>ind ovenover:
>   $kommentar = Ingen;
>Så vil den pludselig indsætte teksten "Bla bla bla" i databasen, og det

Det forstår jeg så ikke helt.
Der bliver vel ikke indsat noget i databasen medmindre man senere i
scriptet bruger INSERT, UPDATE eller lign. ?

Skal nok lige afprøve det du skrev med define("Ingen", "Bla bla bla");

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 11-06-03 20:57

wrote:

> [...]
>tekst. Det virker fint når der står noget i feltet "kommentar" , men
>hvis feltet er tomt vil jeg gerne skrive fx "Ingen"

Jeg glemte lige og sige at det er feltet "kommentar" i en Mysql db

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-06-03 21:20

Jesper Hansen wrote:
> [...]
>    }
>
> echo "$kommentar \n";
>
> Teksten bliver ikke vist - nogen der ved hvorfor?

if(empty($kommentar)) {
$kommentar='Ingen';
}

eller