At vise et Access-notatfelt i en formular ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 11-06-03 14:06

Jeg har flere gange tidligere stødt på dette problem, og nu igen, uden at
kunne finde en løsning. Jeg har en form, som jeg vil update, og derfor skal
den vise de oplysninger, som p.t. er i de respektive felter i databasen
(Access). Men når Access har formatteret feltet som "notat" og indholdet af
dette felt skal vises i en formulars "tekstarea", så bliver der ikke vist
noget. Teksten er i databasen, men den bliver ikke vist, og update er
følgelig umulig. Koden ser sådan ud:

<textarea cols="54" rows="30"
name="tekst"><%=Rs("introduktion")%></textarea>

Hvad kan man gøre?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-06-03 14:14

Jakob Munck skrev:

> <textarea cols="54" rows="30"
> name="tekst"><%=Rs("introduktion")%></textarea>

Trækker du rs("introduktion") ud mere end én gang? Notatfelter kan
være drilske - man skal ikke forsøge at læse fra dem mere end én
gang på en side (har man brug for teksten flere gange kan den
lægges i en variabel).

Hvis det ikke er her problemet ligger, så prøv at ændre på
rækkefølgen i din feltspecifikation.

Altså SELECT a, b, c, notatfelt, d => SELECT a, b, c, d, notatfelt
eller evt. SELECT notatfelt, a, b, c, d
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Munck

Dato : 12-06-03 08:37

Tak for det. Problemet er løst, men jeg måtte finde den gamle kode frem og
sætte den ind i stedet for den nye. Hvad der er årsagen til problemet, og
hvorfor den gamle kode, og ikke den nye, virker, det ved jeg ikke !

jakob

Fra : Paul Stage Christian~

Dato : 04-08-04 17:27

Jakob Munck wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> sætte den ind i stedet for den nye. Hvad der er årsagen til problemet, og
> hvorfor den gamle kode, og ikke den nye, virker, det ved jeg ikke !

Jeg er selv i dette problem med en access-database, hvor jeg har flere
notat-felter.

Vil du være venlig at fortælle mig, hvordan du løste problemet ?

Med venlig hilsen

Paul Stage Christiansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne