Page refresh
Fra : El Fredo [5000]

Dato : 11-06-03 13:10

Hej.
Er der nogen der kender til en ASP/ASP.NET kommando, der kan simulere et
tryk på F5? Eller bare refreshe siden.

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 11-06-03 15:12

El Fredo [5000] wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej.
> Er der nogen der kender til en ASP/ASP.NET kommando, der kan simulere et
> tryk på F5? Eller bare refreshe siden.

Nej, men en javascript-sætning, der hedder location.reload(); kan klare det
- men okay, hvis brugerens browser ikke understøtter dét, er man lidt på
r**en...

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-06-03 15:24

Jonas Schmeltz Aaberg skrev:

> Nej, men en javascript-sætning, der hedder location.reload();

Det er ikke nødvendigt at bruge javascript. Linjen her:

- fungerer (i IE, Mozilla og Opera 6 + 7) og validerer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-06-03 15:37

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Det er ikke nødvendigt at bruge javascript. Linjen her:

Jeps ... men imo skal headers sættes i - ja, headers - og ikke HTML-
ækvivalenter.

ASP-koden til det er

Response.AddHeader "refresh","10"

.... eller noget i den retning.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk : FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-06-03 15:54

Jesper Stocholm skrev:

> Jeps ... men imo skal headers sættes i - ja, headers - og ikke
> HTML- ækvivalenter.

Det kan du selvfølgelig have en pointe i. Jeg er ikke vant til at
arbejde med headers, så jeg falder nok lidt for ofte tilbage til de
(for mig) kendte html-ækvivalenter.

> ASP-koden til det er
>
> Response.AddHeader "refresh","10"

Den virker nydeligt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : El Fredo [5000]

Dato : 11-06-03 16:18

Tak for det. Jeg prøver.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 11-06-03 16:17

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message

> ASP-koden til det er
>
> Response.AddHeader "refresh","10"
>
> ... eller noget i den retning.

Du har jo selv skrevet en artikel vedr. dette, så du kunne have nøjes med et
link

http://asp-faq.dk/article/?id=5

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-06-03 16:21

Christian M. Nielsen wrote :

> "Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message

> Du har jo selv skrevet en artikel vedr. dette, så du kunne have nøjes
> med et link
>
> http://asp-faq.dk/article/?id=5

Ja, men dette eksempel viderestiller jo til en specifik URI, og det er jo
ikke tilfældet i denne tråd. Her skal den jo "blot" viderestille til den
samme fil. Derfor skrev jeg også, at jeg er lidt usikker på, om mit
eksempel er korrekt.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 11-06-03 16:31

> [...]
> ikke tilfældet i denne tråd. Her skal den jo "blot" viderestille til den
> samme fil. Derfor skrev jeg også, at jeg er lidt usikker på, om mit

Korrekt, men det skulle da også være muligt uden de store krumspring at
indsætte den URI der har din kode på, men sidstnævnte er jo lidt nemmere.
Måske skal du tilføje det til din artikel på http://asp-faq.dk/article/?id=5