Erfaring med Shuttle Aluminium Barebone
Fra : Michael Kristensen

Dato : 11-06-03 13:38

Har nogen erfaringer med disse kabinet med indbygget bundkort?

Ydelse?
Stabilitet?
Støjniveau?

-Michael Kristensen

Fra : JK

Dato : 11-06-03 14:46

On Wed, 11 Jun 2003 14:38:08 +0200, "Michael Kristensen"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

>Har nogen erfaringer med disse kabinet med indbygget bundkort?
>
>Ydelse?
>Stabilitet?
>Støjniveau?

Der er lavet en støjsvag Iwill XPC
http://www.tweakup.dk/article/123/dk/

Det er et samarbejde imellem Webconsult og Noisecontrol

Så lidt problemer må der være med støjen.

hilsen

John

Fra : ct

Dato : 11-06-03 23:03

Jeg har bygget én baseret på deres Nforce2 løsning. Ingen problemer med
støjen, især efter at jeg skiftede den indbyggede blæser ud med en Pabst med
tempføler og variabel styring - smoooth! Ikke at den medfølgende var *så*
generende, men det var til et mødelokale så den måtte gærne være ekstra
tyst. Den lille irriterende blæser på selve bundkortet har jeg hevet fra,
har ikke givet stabilitetsproblemer. Den kan du evt skifte ud med et rigtigt
køleelement til en 50' er.

Maskinen kører klippestabilt med en 2500+ CPU og Geforce 4 grafik, så den
kan kun anbefales herfra.

Claus

Fra : Michael Kristensen

Dato : 18-06-03 12:45

> [...]
> køleelement til en 50' er.
>
> Maskinen kører klippestabilt med en 2500+ CPU og Geforce 4 grafik, så den

Jeg har selv købt en SK41G og sat en 900 MHZ Athlon cpu + geForce2
kort
Den kører ganske godt, men man kan dog stadig høre den summe. Der er
ingen blæser på selve bundkortet i SK41G udgaven.

Den indbyggere blæser er i SK41G udgaven temperaturstyret på den måde,
at man inde i bios kan sætte, hvilken temperatur blæseren skal køre
hurtigere ved.
Basis hastighed er 2300 rpm. Når den når op over x grader kører den
med 3100 rpm.

Kan det betale sig at skifte denne blæser, når den kører med 2300 rpm?

mvh - Michael Kristensen