Tastatur med integreret trackball, touchpa~
Fra : JBK

Dato : 10-06-03 21:43

Jeg søger et tastautur med integreret "mus-erstatning", som eksempelvis
denne:
http://www.adessoinc.com/products_detail.asp?productid=60

Er der nogen der kender tilsvarende produkter og ved, hvor man køber dem i
Danmark (med dansk tastaturlayout).

Mvh.
Jesper

Fra : WE

Dato : 10-06-03 22:06

Bedre link, tak

Fra : JBK

Dato : 10-06-03 22:47

Øhh, hvad er der i vejen med det jeg allerede har givet? Det virker i hvert
fald for mig, men ellers kan du da prøve denne:
http://makeashorterlink.com/?N52E251E4

/Jesper

Fra : Falk

Dato : 10-06-03 23:29

> [...]
> http://www.adessoinc.com/products_detail.asp?productid=60
>
> Er der nogen der kender tilsvarende produkter og ved, hvor man køber dem i

http://www.mousetrapper.dk/index.shtml

Er der eneste jeg kan finde på dansk jord, men det er godt nok ikke et
tastatur med dk Layout. men en del som man sætter nederst på tastaturet...
Kig Og bestem..

Falken >> Silkeborg <<

---

Fra : JBK

Dato : 10-06-03 23:42

> [...]
>
> Er der eneste jeg kan finde på dansk jord, men det er godt nok ikke et
> tastatur med dk Layout. men en del som man sætter nederst på tastaturet...

Kender den godt - havde en på min tidligere arbejdsplads, og den er ganske
fremragende, men skidtet koster ikke mindre end 1500 kr, hvilket jeg synes
er lige pebret nok. Et lige så dyrt alternativ er i øvrigt
www.rollermouse.dk

Mvh.
Jesper

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 11-06-03 00:02

JBK wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der kender tilsvarende produkter og ved, hvor man køber
> dem i Danmark (med dansk tastaturlayout).

Du kan selv lave det
http://www.xtrememods.com/articles/?id=8

resultatet er her:
http://www.xtrememods.com/articles/?id=8&part=8

Han har både undlagt usb-porte kortlæser og touchpad i et keyboard.
Keyboardet kom med usb et PS/2 stik.
men du kunne vel samle 2 ledninger som løber fra tastaturet til computeren.
med et y-kabel burde du have mulighed for at bruge både touchpad og alm.
mus.

Bare lidt inspiration

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : JBK

Dato : 11-06-03 00:09

> [...]
computeren.
> med et y-kabel burde du have mulighed for at bruge både touchpad og alm.

Jo tak, det ser jo vældig interessant ud, og det kunne man sikkert også få
en weekend til at gå med - når man altså har fundet alle komponenterne! Nu
er jeg nok desværre typen, der ikke gør det selv medmindre der rent faktisk
er noget sparet ved det - og det er der nok ikke i dette tilfælde

/Jesper

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 11-06-03 00:30

JBK wrote:
> Jo tak, det ser jo vældig interessant ud, og det kunne man sikkert
> også få en weekend til at gå med - når man altså har fundet alle
> komponenterne!

Det skal nok være lige så svært at finde stumperne som at finde
et færdigt tastatur

Ville ellers godt prøve at lave det.

fandt lidt på det tyske svar på edbpriser.dk
http://www.geizhals.at/deutschland/?a=6663
dog kun med engelsk eller tysk tastatur

alle tastature kan ses her:
http://www.geizhals.at/deutschland/?cat=kb
kig efter Cherry G84
de fås med trackball, dog uden nummerisk tastatur, som kan købes løst.
Stadig kun med DE/US/UK tastatur.

men der er da et par firmanavne som måske kan hjælpe.

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 11-06-03 00:58

> Jeg søger et tastautur med integreret "mus-erstatning"

Her er nogle gamle links en venlig person engang gav mig her i gruppen, som jeg hermed ukritisk giver videre; jeg fandt dog aldrig et, jeg kunne bruge/betale

http://www.danbit.dk/produkter/1600.phtml
De sælger nogle minitastaturer med trackball eller touchpad. Der er også
en løs trackball med håndledsstøtte (den løse touchpad kan de ikke
skaffe mere).

Zitech har et minitastatur med indbygget "mus".
http://www.zitech.dk

Comelectronics har adskillige minitastaturer med indbygget trackball,
touchpad eller "mus".
http://www.comelectronics.dk/

Cherry laver keyboards med trackball eller touchpad (tror desværre bare
de koster kassen):
http://www.cherrycorp.com/english/
Der er ikke nævnt noget om nogen dansk distributør, men jeg ved at
Zitech sælger Cherry.