Lokalitet i Rørup sogn
Fra : Johnny & Jytte

Dato : 10-06-03 21:12

I Rørup kirkebog er jeg flere gange stødt på lokaliteten Kielberghuus. Der
er flere varianter af navnet. Bl. a. Kielbergshuus, Kielleberg og
Kiellingbergehuus. Men langt de flest steder står der Kielberghuus. Perioden
er ca. 1760 til 1800. Jeg har studeret et kort fra 1820 men kan ikke finde
noget der passer. I dag er der en gård, der hedder Kielshøj. Nærmere kan jeg
ikke komme. Er der nogen der ved hvor Kielberghuus lå ??

venlig hilsen Jytte Thrane

Fra : Johnny & Jytte

Dato : 10-06-03 21:29

"Johnny & Jytte" <jjhornum@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
.. Er der nogen der ved hvor Kielberghuus lå ??

Jeg har lige på "Danmark før og nu" på kms' hjemmeside fundet noget der på
det gamle kort der hed Kjeldingbjerg. På det nye kort hedder det
Kællingborg. Kan det mon være stedet jeg søger?

hilsen Jytte Thrane