Finde de første i træet?
Fra : John Friis Løndal

Dato : 07-06-03 17:38

Hvorledes finder man sin mormors forældre og fødested, når ingen i
familien kender andet til det end "født i København". Jeg har spurgt
på folkeregistret, men de har først oplysninger efter 1923.

Hun blev født i København, men blev hurtigt sat på pigehjem, så jeg
mangler informationer om hendes forældre, min mormor:

Edel Poula Kristensen Poulsen
Født: maj 30, 1918 København
Død 1991 Holstebro

My Best Regards from Agerskov, Denmark
Geologist and Geophysicist John Friis Londal
Phone : +45 74833085 Fax : +45 74833053
Privat Email : londal@mail.dk
Privat homepage : http://home3.inet.tele.dk/jloendal/

Fra : aafe

Dato : 07-06-03 17:57

"John Friis Løndal" skrev:

> Født: maj 30, 1918 København
> Død 1991 Holstebro

Er det dødsindførsel i Holstebro kirkebog, der
kun oplyser Kbh. som fødested?

Ellers prøv lige at tjekke i kirkebogen, om ikke
fødesognet er oplyst.

mvh
Arne

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 07-06-03 21:30

On Sat, 7 Jun 2003 18:57:07 +0200, "aafe" <intet@svar.dk> wrote:

>Er det dødsindførsel i Holstebro kirkebog, der
>kun oplyser Kbh. som fødested?
>
>Ellers prøv lige at tjekke i kirkebogen, om ikke
>fødesognet er oplyst.

Og prøv det samme ved konfirmation, bryllup og børnenes fødsel.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-06-03 01:08

"aafe" <intet@svar.dk> wrote in message news:3ee2195f$0$13233$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Er det dødsindførsel i Holstebro kirkebog, der
> kun oplyser Kbh. som fødested?
>
> Ellers prøv lige at tjekke i kirkebogen, om ikke
> fødesognet er oplyst.

under 80 aars regle

Hvis født i hjemmet LAK har Jordmors protokol man kan læs i

Søge paternits register sag i overpresidium

Hvis Rigshopsitalet det et et langsomt kirkekontor

3 måneder vender tid
og darligt samearbejde med LAK

Hugh W

2100 Ø

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 08-06-03 06:59

Hej
Den med folkeregistret er nok ikke så dårlig alligevel.
Hvorfor???
Du må kunne få en folkeregisterudskrift fra Holstebro , her kan man se hvor
personen har boet en årrække tilbage. Så kan man jo følge
folkeregistersporet tilbage til 1923, og så er der jo Politiets registre i
København for de sidste få år.
Det er faktisk at gå bagud med folkeregistret da du kender personens død så
kan man spore den vej i 1900 tallet.
Det eneste problem med denne metode er at det koster GEBYRER.

Niels Gjermandsen