Diktatprøver
Fra : Brian Bo Jonstrup

Dato : 01-06-03 22:59

Hej.

Jeg efterlyser hermed nogle meninger og holdninger til diktatafgangsprøver.
Jeg tænker specielt på forholdet mellem første og anden del af diktaten. Fx
kan en elev have nul stavefejl i første del, og alligevel ende op med et 7
tal, i "diktat". Nogle meninger om dette????

mvh/ Jonstrup.

Fra : nulre

Dato : 01-06-03 12:07

> [...]
> kan en elev have nul stavefejl i første del, og alligevel ende op med et 7
> tal, i "diktat". Nogle meninger om dette????

Jeg synes det er fint, at diktaten lægger ligeså meget vægt på bøjning og
forståelse som retstavning, så det ser jeg ikke noget problem i. Andel del
skal vel teste vores evne til at bøje ord og sådan noget.

Jeg vil benytte lejligheden til at ytre min mening om dette års FSA diktat:
Den var møghamrende svær. I hvert fald i forhold til alle de diktater vi før
har haft.

Mvh. fra Louise