VBS: IP adresse til variabel
Fra : Jacob S. Nielsen

Dato : 21-01-01 16:48

Hejsa alle,

og sorry jeg cross-poster det her indlæg. Men der findes ikke en grupppe
beregnet på VB scripting specifikt. Så jeg har postet hvor jeg mener jeg
har størst chance for at få et svar.

Mit spørgsmål er meget simpelt, omend jeg ikke ved om løsningen er:

Jeg vil lave et script der add'er/fjerner printerconnections, baseret på
ens IP adresse.

Har man f.eks. en IP adresse der starter med 10.0.0., skal man add'e den
og den printer, har man 10.0.1. skal man add'e den og den printer, osv.

Til det, har jeg jo brug for at kunne indlæse den pågældende maskines IP
adresse til en variabel, så jeg kan checke subnettet på maskinen.

Hvordan gør jeg det ?

--
Jacob S. Nielsen
http://www.modular-juice.net

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 21-01-01 18:10

"Jacob S. Nielsen" wrote:

> [...]
>
> Til det, har jeg jo brug for at kunne indlæse den pågældende maskines IP
> adresse til en variabel, så jeg kan checke subnettet på maskinen.

Kan du ikke lave det som en del af startup-scriptet, som sheller ud til
"net print" ?

(og så er fut sat til dk.edb.system.ms-windows.server)

--
Lauritz

Fra : Allan

Dato : 25-01-01 13:07

Hej

Siden http://cwashington.netreach.net er _guld_ hvis du skal have hjælp til
VBscript.

Kig f.eks. på scriptet
http://cwashington.netreach.net/script_repository/view_scripts.asp?Index=143
&ScriptType=vbscript
Her er en funktion - GetIP som sikkert kan hjælpe dig videre.

/Allan

"Jacob S. Nielsen" <jay@goddamnbarbarastreisand.modular-juice.net> skrev i
en meddelelse news:MPG.14d5232734a9bdcd989689@news.cybercity.dk...