Motionsplan til Tilde :-)
Fra : Fie & Christian

Dato : 29-03-01 10:15

Hejsa igen

Nu har jeg altså besluttet at Tilde skal tabe sig! Vores søde dyrlæge trak
lidt på det, men mente at hun ikke var drastisk overvægtig, men at hun nemt
kunne blive det. Nu er hun jo blevet steriliseret siden og jeg synes hendes
mave er stor nu.

Problemet er, som tidligere beskrevet, at Tilde er en lille skræmt pige og
ikke synes om at lege med fjer-pinden, ligesom Tilde, og synes at det er for
voldsomt at løbe hurtigt, så hvordan skal jeg så kunne lade hende
"motionere"? Jeg prøver ikke at få Tilde til at passe ind i et
menneskeskabt-motionsprogram, men jeg synes at hendes mave virker
uforholdsmæssig stor til hendes ellers meget spinkle bygning, og frygter at
hendes begyndende overvægt skal blive et sundheds-problem.

Hvad har I andre af erfaringer med få katte til at tabe sig?

Hun bliver fodret med Hillls W/D ligesom Tulle, som ikke har det samme
problem.

Håber I kan hjælpe

Hilsen
Fie, Tilde og Tulle (som har fået en mærkelig vane med at lege med maden
*G*)

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 29-03-01 11:26

Hej Fie
Jeg tror den motion der er mest effektiv for Laban er (udover fræs med Freja)
turene op og ned af klatretræet...han får virkelig brugt hele kroppen der. Til
tider gir jeg træet en tur med baldrianspray (så hænger han der og river i træet
en meter over gulvet) en 30 minutters tid ... andre gange apporterer han pelsmus
ol. som jeg smider op i træet ... han farer derop, fanger musen og hopper via
hylden over på klædeskabet, hvorfra han kan springe ned i sengen. Derefter
smutter jeg ind i stuen og smider pelskræet op på en reol, hvorefter Laban så
henter den der...han elsker jagten på musen, og det foregår i stille og roligt
tempo.
Den mindre slankende leg vi har: Jeg bruger Hills OralCare som trillekugler på
gulvet (parketgulv...dejlig glat), og så farer kattene afsted og fanger "mad"!!
- Gitte

Fra : Fie & Christian

Dato : 29-03-01 17:42

Hej Gitte

> [...]

> henter den der...han elsker jagten på musen, og det foregår i stille og

Tilde kravler tit lige så stille og roligt op i klatretræet (loft til gulv)
men så snart Tulle melder sin ankomst med en lettere voldsom opklatren og
tilhørende skub for at få Tilde ned, så fortrækker hun. Hun er i det hele
taget lidt hæmmet af Tulles tendens til at "overtage" legen. Vi har prøvet
at lukke Tulle inde i soveværelset mens vi leger med Tilde, men det holder
ikke jo ikke. Vi kan godt dele os, så én leger med den ene kat og så videre,
men Tulle tåler simpelthen ikke at Tilde laver noget, som hun ikke er del i
og ødelægger det ret hurtigt..........nogen der sagde skrup-forkælet kat?!

> [...]
trillekugler på
> gulvet (parketgulv...dejlig glat), og så farer kattene afsted og fanger

hehe........fungerer desværre ikke helt så godt på træ-gulve og ødelægger
desuden lidt formåler med at tabe sig, ellers en hyggelig leg!

Hilsen
Fie

Fra : trine

Dato : 29-03-01 17:54

øøøhh hvordan gør jeg dem mindre??? *GG* jeg er ikke den største edb-haj
*smiler*