Mariner 6-8 hk
Fra : Kim Hansen

Dato : 05-06-03 12:54

Hej

Jeg har købt en 6 hk Mariner påhængsmotor fra 1997, og har fået
fortalt at den med et enkelt indgreb kan ændres til 8 hk.
Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?
Motoren sad på en båd, så den er ikke købt for lille

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Tim Sørensen

Dato : 05-06-03 15:14

"Kim Hansen" <ksh@postzone.dk> wrote
> Jeg har købt en 6 hk Mariner påhængsmotor fra 1997, og har fået
> fortalt at den med et enkelt indgreb kan ændres til 8 hk.
> Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?
> Motoren sad på en båd, så den er ikke købt for lille

Jeg kan desværre ikke sige det helt præcis, da
jeg aldrig har prøvet det.

Men jeg mener at du skal bruge en CDI Unit fra en 8HK.
I teorien kan du også indsætte en CDI fra en 10HK.

(Motoren som du tager den nye CDI SKAL have samme
boring/slaglængde/antal cylindre)

Vær dog opmærksom på prisen!

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 06-06-03 08:07

Ja deres motorer ligger i sæt af to, der er ens bortset fra ydelsen, og så
en eller anden lille bitte detalje inden i motorern. Jeg fik det at vide da
jeg købte min 4 HK. Den kan i teorien laves til en 5 HK er det vist.

Men det samme gælder vist også andre mærker.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Knud Dam

Dato : 09-06-03 09:26

"Erik Breum Petersen" <erikbreum???@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg købte min 4 HK. Den kan i teorien laves til en 5 HK er det vist.
>
> Men det samme gælder vist også andre mærker.

Hej Erik.

Vi har en Mariner 4 HK 4-takter. Den skulle også let kunne ændres til en 5
HK; men ved du, hvad der skal til ?

Mvh

Knud

Solus 24.

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 10-06-03 08:03

Hej Knud
Det var jo dig jeg købte båden af. Motoren stod af, efter første vinter, men
den var jo også gammel.

Nej jeg ved ikke hvad der helt præcic skal til. Men jeg mener det er noget
med to dyser, hvoraf den ene er fjernet eller stoppet

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-06-03 17:01

On Thu, 05 Jun 2003 13:54:25 +0200, Kim Hansen <ksh@postzone.dk>
wrote:

> [...]
>Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?
>Motoren sad på en båd, så den er ikke købt for lille

Jeg har fundet ud af det.
Jeg skal bare have fat i en karburator fra en 8hk elleer en 9,9hk
Så har jeg en stærkere motor
Men det er ikke nemt at finde i den årgang endnu.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind