"Pontona Youth"
Fra : MikkelHøjbjerg

Dato : 04-06-03 20:06

Hej list

Først vil jeg sige undskyld til dem af jer, der finder at dette indlæg ikke
er passende i denne gruppe, men jeg er tilknyttet et bådprojekt og har i den
forbindelse fået lavet en hjemmeside. Da mange af jer er kyndige
internetbrugere og sejlere, finder jeg - at I er de bedste til vurdere denne
side.

Vi vil gerne have hjælp fra dig - Kig venligst på vores hjemmeside og kom
med kommentar og rettelser. Vi har knoklet på den de sidste 24 timer. Og vil
forsat lave ændringer.

http://www.pontonayouth.dk

Men skriv skriv

sejlerhilsner

Mikkel

--

MikkelHøjbjberg

"Pontona Youth"

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 04-06-03 21:06

"MikkelHøjbjerg" <mhoe01@REMOVEhum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med kommentar og rettelser. Vi har knoklet på den de sidste 24 timer. Og

På baggrund af et 60 sekunders besøg har jeg følgende bemærkninger:

1) Umiddelbart behagelig at se på - forekommer grafisk overskuelig

2) Jeg er lidt i tvivl om, hvad sidens formål er. Det må gerne fremgå
TYDELIGT og øverst Hvis jeg ikke på forhånd kender til projektet (hvis
det er et projekt?), er det ikke åbenbart, hvad der foregår. (Tænk lidt på
en pressemeddelelse, hvor redaktionen ikke gider læse hele teksten,
medmindre overskriften/underoverskriften har slået budskabet fast med det
samme).

3) Menustrukturen bør (gen-)overvejes. Trykker man på "Crew" får man en
liste, men trykker man på underpunktet "Crew list" (I skriver Crewlist, men
mon ikke det er i to ord?) får man en anden. Det er et klassisk
navigationsproblem, og en løsning _kunne_ være, at brugeren ikke kan
vælge/klikke sider frem via "topmenupunkterne" men kun via deres respektive
underpunkter. Altså, ved at trykke på "Crew" sker der ikke andet, end at
underpunkterne "Crew list" og "Crew login" kommer frem. - Men hvad så, hvis
et "topmenupunkt" (fx. "Calendar" (det staves altså med a til sidst, og ikke
e) ikke har noget underpunkt?? Problem

Fortsæt det gode arbejde

---
mvh, Peter ingsø Laursen

Fra : Torben

Dato : 05-06-03 21:28

udover de i forvejen nævnte "problemer" bør "I" få en engelsk kyndig til at
oversætte siden for jer, den bærer tydeligt præg af dansk skoleengelsk