|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tilkøring Fra : Jon Larsen
 | 
 Dato :  09-06-03 19:05
 | 
 |  | Hej i NG'en...
 
 Når nu jeg har fået samlet den kære lille Suzuki, hvor langt skal jeg så
 køre, før delene er slidt til ???
 Jeg har fået honet cylinderne, og får nye stempelringe i.. Altså IKKE nye
 stempler.
 
 
 Og hvilken olie bør jeg bruge ????
 
 
 --
 MVH.
 Jon Larsen
 Stud.Procesteknolog.
 GSX 250 R Supersport
 "Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
 "Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Sørensen (09-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  09-06-03 19:43
 | 
 |  | 
 
            > Når nu jeg har fået samlet den kære lille Suzuki, hvor langt skal jeg
 > så køre, før delene er slidt til ???
 > Jeg har fået honet cylinderne, og får nye stempelringe i.. Altså IKKE
 > nye stempler.
 Det kommer lidt an på, hvilken skole/religion du tilhører. Men honing+nye
 stempelringe medfører at de skal tilkøres, før de passer sammen.
 Nogle vælger at følge manualens foreskrifter med ca. 1000-1500km's tilkørsel
 udelukkende med lave omdrejninger, andre vælger at tilkøre den hårdt for at
 sikre en bedre tilpasning mellem stempelring og cylinder.
 Personligt er jeg ret overbevist om at sidstnævnte er det bedste. Hvis blot
 en motor er varm når den bliver kørt hårdt, så skader det den ikke.
 Læs mere om det på http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm. > Og hvilken olie bør jeg bruge ????
 Jeg ville sige delsyntetisk i den viskositet der står opgivet i din manual..
 Når tilkørsel så er fuldendt kan du skifte til fuldsyntetisk, som nok er det
 normale på en GSXR250?
 signing off.. Martin Sørensen
            
             |  |  | 
  Armand (09-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  09-06-03 21:59
 | 
 |  | 
 Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en
 news:3ee4d521$0$13016$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > >
 > > Og hvilken olie bør jeg bruge ????
 >
 > Jeg ville sige delsyntetisk i den viskositet der står opgivet i din
 manual..
 > Når tilkørsel så er fuldendt kan du skifte til fuldsyntetisk, som nok er
 det
 > normale på en GSXR250?
 
 Hvis du ikke allerede har skiftet olie på motoren, så brug blot den ½-friske
 (fra monteringen af Buus' motor) olie under tilkøringen og skift derefter
 olie og filter!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Jon Larsen (10-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jon Larsen
 | 
 Dato :  10-06-03 08:12
 | 
 |  | 
 > Hvis du ikke allerede har skiftet olie på motoren, så brug blot den
 ½-friske
 > (fra monteringen af Buus' motor) olie under tilkøringen og skift derefter
 > olie og filter!
 >
 > --
 > Armand.
 xxxxxxxxxxxxxxxx
 Ok.. jeg havde ellers forestillet mig at fylde frisk olie på.. køre den til,
 og så skifte olie og filter.. men skal jeg følge "manualen" og køre
 forsigtigt... eller skal jeg følge det motoman siger om at give små hårde
 accelerationer og deaccelerationer ????
 
 Jeg havde selv forestillet mig noget i retning af at køre næsten som jeg
 plejer dog uden at trækker gearene helt ud
 i max omdr..
 
 
 --
 MVH.
 Jon Larsen
 Stud.Procesteknolog.
 GSX 250 R Supersport
 "Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
 "Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
 
 
 
 
 |  |  | 
    Armand (10-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  10-06-03 15:46
 | 
 |  | 
 Jon Larsen <jon_soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
 news:3ee584ba$0$32436$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > Jeg havde selv forestillet mig noget i retning af at køre næsten som jeg
 > plejer dog uden at trækker gearene helt ud
 >  i max omdr..
 
 Salig Jørund var en af de hotteste fortalere for den "voldsomme" tilkøring,
 og den nævnte side (som også var den han refererede til :-/ ) giver jo sine
 tunge argumenter  for brugen!
 Jeg skal ikke benytte hans fravær til at trumfe mit synspunkt igennem;
 hvorfor jeg vil henvise til at finde den/de tidligere debat/ter på
 gooogle-grupper!
 
 Dog vil jeg lige ytre:
 Uanset hvilken tilkøringsform man vælger, er bundgas og sej-slæbning strengt
 forbudt!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
     Martin Sørensen (10-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  10-06-03 15:50
 | 
 |  | >> Jeg havde selv forestillet mig noget i retning af at køre næsten som
 >> jeg plejer dog uden at trækker gearene helt ud
 >>  i max omdr..
 > Salig Jørund var en af de hotteste fortalere for den "voldsomme"
 > tilkøring, og den nævnte side (som også var den han refererede til
 > :-/ ) giver jo sine tunge argumenter  for brugen!
 > Dog vil jeg lige ytre:
 > Uanset hvilken tilkøringsform man vælger, er bundgas og sej-slæbning
 > strengt forbudt!
 
 + Rolig kørsel og langsomme acc., indtil motoren er 100% driftsvarm.
 
 signing off.. Martin Sørensen
 
 
 
 
 |  |  | 
     Ann-Rikka Olsen (10-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ann-Rikka Olsen
 | 
 Dato :  10-06-03 22:02
 | 
 |  | 
 >
 > Salig Jørund var en af de hotteste fortalere for den "voldsomme"
 tilkøring,
 > og den nævnte side (som også var den han refererede til :-/ ) giver jo
 sine
 > tunge argumenter  for brugen!
 > Jeg skal ikke benytte hans fravær til at trumfe mit synspunkt igennem;
 > hvorfor jeg vil henvise til at finde den/de tidligere debat/ter på
 > gooogle-grupper!
 >
 > Dog vil jeg lige ytre:
 > Uanset hvilken tilkøringsform man vælger, er bundgas og sej-slæbning
 strengt
 > forbudt!
 >
 > --
 > Armand.
 xxxxxxxxxxxxxx
 
 Nej sej.træk er forbudt.. den er jeg helt med på, samt bundgas...
 Jeg vil lige overveje lidt, og se om ikek jeg kan finde de debatter, og læse
 op på det..
 Det eneste jeg håber på nu er at delene kommer på torsdag.. ellers må jeg
 vente yderligere 14 dage..
 
 MVH
 Jon Larsen
 
 Træt af trædecyklen
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Lars T. Thomsen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars T. Thomsen
 | 
 Dato :  11-06-03 14:42
 | 
 |  | > Dog vil jeg lige ytre:
 > Uanset hvilken tilkøringsform man vælger, er bundgas og sej-slæbning
 strengt
 > forbudt!
 
 Generelt er sej-slæbning vel forbudt (tilkøring eller ej)!?
 
 Hilsen
 Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
      Hans Joergensen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  11-06-03 14:53
 | 
 |  | 
 
            Lars T. Thomsen wrote:
 > Generelt er sej-slæbning vel forbudt (tilkøring eller ej)!?
 Det er det ihvertfald på en fin gammel 2tagger som min :)
 // Hans, der prøver at holde sig over ca. 6krpm når det ikke lige er
 bykørsel... ;) så spinner den godt..
 -- 
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen |  |  | 
       Martin Sørensen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  11-06-03 16:32
 | 
 |  | 
 
            >> Generelt er sej-slæbning vel forbudt (tilkøring eller ej)!?
 > Det er det ihvertfald på en fin gammel 2tagger som min :)
 > // Hans, der prøver at holde sig over ca. 6krpm når det ikke lige er
 > bykørsel... ;) så spinner den godt..
 Ja, alt under 6k er vel sejtræk.    signing off.. Martin Sørensen
            
             |  |  | 
        Hans Joergensen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  11-06-03 22:17
 | 
 |  | 
 
            Martin Sørensen wrote:
 > Ja, alt under 6k er vel sejtræk.    Det kommer ganske an på hvor hurtigt man kører ... i byen kan man
 tit komme ud for at man bliver nød til at ligge på 3krpm hvis man
 ikke vil file kobling konstant ... og det klarer den nu også meget
 godt.. (altså, det er jo så i 1. gear)
 // Hans
 -- 
http://ph33r.dk  - Helt galt .. :)
 UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv |  |  | 
      Martin Sørensen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  11-06-03 16:33
 | 
 |  | >> Uanset hvilken tilkøringsform man vælger, er bundgas og sej-slæbning
 >> strengt forbudt!
 > Generelt er sej-slæbning vel forbudt (tilkøring eller ej)!?
 
 Ja, det skal man altid passe på med.
 
 signing off.. Martin Sørensen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Juel (09-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Juel
 | 
 Dato :  09-06-03 22:29
 | 
 |  | 
 
             andre vælger at tilkøre den hårdt for at
 > sikre en bedre tilpasning mellem stempelring og cylinder.
 > Personligt er jeg ret overbevist om at sidstnævnte er det bedste.
 Den brugte jeg på min Knallert i sin tid, og jeg havde da ingen problemer
 med lige det   )
 --
 Mvh
 Morten --- http://StarChild.dk Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ:  http://DR350.dk Yamaha XJ600
 Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk Jallagryde 320i
            
             |  |  | 
 |  |