PHP med IMAP support
Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 29-03-01 14:27

Jeg har et problem med at få IMAP funktionerne ,f.eks. imap_open(), til at
fungere, og jeg er faktisk løbet lidt tør for idéer.

Serveren fungerer fint både som SMTP, POP3, og IMAP4 server.

Her er lidt info.

Software:
Apache/1.3.19 (Unix) mod_perl/1.25 PHP/4.0.4pl1 mod_ssl/2.8.1 OpenSSL/0.9.6

PHP fungerer fint, bortset fra at den giver følgende fejlmeddelelse nå man
prøver en PHP/IMAP funktion som f.eks.

<?$mbox = imap_open ("{localhost:143}INBOX", "imap", "imap");?>
Brugeren "imap" med pw "imap"

Fejl:
Fatal error: Call to undefined function: imap_open() in
/usr/local/apache/SSLdocs/mailsys/login.php on line 4

Serveren er en pentium 2 der kører FreeBSD 4.2

Nogen idéer ?

MVH
Christian Gufler

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 29-03-01 14:44

I ørigt har jeg forsøgt at kompile med IMAP support med følgende linie:

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 29-03-01 14:45

Jeg har i øvrigt forsøgt at kompile med IMAP support - her er
konfigurationslinien jeg brugte til PHP

../configure --prefix=/www --with-apache=../apache_1.3.19 --with-mysql=/usr/l
ocal/mysql --enable-track-vars --enable-imap --enable-sockets --enable-ftp -
-with-openssl=../openssl-0.9.6 --enable-mcrypt

(mcrypt fungerer i øvrigt heller ikke, men jeg fik ingen fejl i
kompilerings-processen)

MVH
Christian Gufler

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-03-01 16:59

Christian Bruhn Gufler skrev:

> [...]
>
> ./configure --prefix=/www --with-apache=../apache_1.3.19
> --with-mysql=/usr/l ocal/mysql --enable-track-vars --enable-imap

Det er sjældent nok bare at skrive --enable-imap, for de fleste har
ikke IMAP-headerne installeret. Du skal selv gå ind på
ftp://ftp.cac.washington.edu/imap og hente den nyeste version af UW
Imap. Pak filen ud, gå indi mappen og kompiler skidtet. På en Linux
skal man normalt skrive "make slx", men det er nok anderledes på en
FreeBSD. Det står altsammen i README- eller INSTALL-filen. Når du har
kompileret det, behøver du ikke gøre mere (dvs. du behøver ikke
nødvendigvis at installere de nyligt kompilere programmer). Du kan bare
gå ind i PHP-mappen og skrive

../configure --with-alle-dine-configure-options
--with-imap=/sti/til/imap-mappen

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen