| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | transport fra tyskland. Hvordan gør man de~ Fra : Esben Bøll | 
  Dato :  03-06-03 14:48 |  
  |   
            Hej
 Nogen som har erfaringer med transport fra tyskland. Skal man transportere
 en mc på en trailer eller man man kører den hjem på en prøveplade??
 
 MVh Esben Bøll
 Som lige har solgt sin XJ900 og vil HA' en transalp.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           MKS - 74 (03-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS - 74 | 
  Dato :  03-06-03 14:58 |  
  |  
 
            On Tue, 3 Jun 2003 15:48:13 +0200, "Esben Bøll" <ebo@oncable.dk>
 wrote:
 >Nogen som har erfaringer med transport fra tyskland. Skal man transportere
 >en mc på en trailer eller man man kører den hjem på en prøveplade??
 Hvis cyklen stadig et anmeldt "angemeldet" kan du i en række tilfælde
 få lov af tyskeren til at køre den hjem på hans/hendes plader -
 hvilket er langt det nemmeste.Er cyklen derimod afmeldt "abgemeldet"
 så skal du have en tysk prøveplade,der findes lidt forskellige
 typer,men typisk bruger man de såkaldte "rote nummer",det koster ikke
 specielt meget for pladen ,men forsikringen er "lidt dyr" koster ca.
 70-80 Euro for omkring 5 dg's gyldighed,hvor få dage man kan nøjes med
 varierer lidt.Selvom de tyske myndigheder siger man godt må køre på de
 tyske prøveplader i DK,så siger de danske nej - cyklen _er_ forsikret
 men alligevel må man ikke køre den helt hjem til bopæl på de tyske
 prøveplader ,men skal skifte til danske prøveplader ved grænsen -
 totalt hul i hovedet - men sådan er det.Alternativet til at køre på
 cyklen hjem er jo at hente den på trailer eller i kassevogn,hvilket er
 rimelig uproblematisk.Sidste mulighed er at få en speditør til at
 ordne det hele,men det er som regel også den dyreste løsning..... 
 -- 
 -Michael
 Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
 http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (03-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  03-06-03 20:46 |  
  |   
            
MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en
 news:8bapdv49huha5ho7c3arghj0f1s1q3plfj@4ax.com...
 > On Tue, 3 Jun 2003 15:48:13 +0200, "Esben Bøll" <ebo@oncable.dk>
 > wrote:
 >
 >
 > ........Selvom de tyske myndigheder siger man godt må køre på de
 > tyske prøveplader i DK,så siger de danske nej - cyklen _er_ forsikret
 > men alligevel må man ikke køre den helt hjem til bopæl på de tyske
 > prøveplader ,men skal skifte til danske prøveplader ved grænsen -
 > totalt hul i hovedet - men sådan er det.
 Årsagen ligger ikke i forsikrings-anliggendet; men i afgiftshelvedet!
 Man må heller ikke køre på/i et alm. udenlandsk registreret køretøj indenfor
 grænserne medmindre at ejeren er med!!
 Undtaget herfor er dog lejede køretøjer, som må føres til hjemadresse samt
 efterfølgende til den danske afleverings-adresse!
 Gad vide om dette forøvrigt ikke vil kunne udnyttes ved at fremstille en
 pro-forma leje-attest med en given dansk adresse (á ens stam-værksted (efter
 aftale)?), hvorved man som sådan burde kunne køre hele vejen hjem med
 sindsro :-/
 > Alternativet til at køre på cyklen hjem er jo at hente den på trailer
 eller i kassevogn, hvilket er rimelig uproblematisk.
 Tariler er dog en langsommelig affære i forhold til kasse/lad -vogn [ men
 det ved Michael ikke - Han lagde sig til at sove hele vejen hjem!       ]!
 --
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            MKS - 74 (03-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS - 74 | 
  Dato :  03-06-03 22:39 |  
  |  
 
            On Tue, 3 Jun 2003 21:45:30 +0200, "Armand"
 <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
 >Årsagen ligger ikke i forsikrings-anliggendet; men i afgiftshelvedet!
 Ja det ved jeg da godt,men det er da akkurat også det der er noget
 paranoidt pølsesnak fra myndighedernes side,de er så forhippet på at
 ingen skal/må kunne misbruge noget som helst at det skal gøres så
 hammerbesværligt med skifte af prøveplader ved grænsen på trods af at
 tyskerne siger god for at man kører til bopæl også
 forsikringsmæssigt....totalt gak-gak siger jeg bare.FDM har iøvrigt
 også taget sagen op,som et eks. på helt urimelige administrative
 regler.
 >Man må heller ikke køre på/i et alm. udenlandsk registreret køretøj indenfor
 >grænserne medmindre at ejeren er med!!
 Nej men come on ...at køre hjem til bopæl,det er altså bare for
 meget..Når man laver så stramme regler så opfordrer det i den grad til
 at man omgår reglerne.
 >Tariler er dog en langsommelig affære i forhold til kasse/lad -vogn [ men
 >det ved Michael ikke - Han lagde sig til at sove hele vejen hjem!       ]!
 Ak ja, hvis bare jeg _kunne_ ha' sovet...no such luck   ...
 -- 
 -Michael
 Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
 http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (04-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  04-06-03 00:24 |  
  |   
            
MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en
 news:qb5qdv4abseg0l83lgt3nl9c54nsa73k41@4ax.com...
 > On Tue, 3 Jun 2003 21:45:30 +0200, "Armand"
 > <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
 >
 > >Tariler er dog en langsommelig affære i forhold til kasse/lad -vogn [ men
 > >det ved Michael ikke - Han lagde sig til at sove hele vejen hjem!
     ]!
 >
 > Ak ja, hvis bare jeg _kunne_ ha' sovet...no such luck   ...
 Du hár jo også købt dig til fred for nyligt, så jeg burde også begynde at
 lade dét ligge!    
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              MKS - 74 (04-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS - 74 | 
  Dato :  04-06-03 00:40 |  
  |  
 
            On Wed, 4 Jun 2003 01:24:24 +0200, "Armand"
 <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
 >Du hár jo også købt dig til fred for nyligt, så jeg burde også begynde at
 >lade dét ligge!    
Nej-nej jeg kan jo tåle det   ),det er iøvrigt som om historien
 gentager sig ,den cykel jeg hentede forleden var også omkring
 Osnabrück og jeg havde også kanon-migræne,blot var det omvendt på
 turen derned og frisk på vejen hjem ...hvilket nok var meget godt i
 betragtning af jeg selv kørte hjem   .
 -- 
 -Michael
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Richard (03-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  03-06-03 23:17 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > Man må heller ikke køre på/i et alm. udenlandsk registreret køretøj indenfor
 > grænserne medmindre at ejeren er med!!
 Er det ikke netop en af undtagelserne, at køre det udenlandske køretøj 
 direkte fra grænsen og hjem til privatadressen, den synes jeg, vi har 
 haft oppe tidligere, men kan ikke lige finde bestemmelsen på Nettet.
 -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 Dk.fritid.motorcykel-info:  http://dfm.divvy.dk/richard_pade
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             MKS - 74 (03-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS - 74 | 
  Dato :  03-06-03 23:38 |  
  |  
 
            On Wed, 04 Jun 2003 00:17:00 +0200, Richard
 <richardpunktumpade@mail.dk> wrote:
 >Er det ikke netop en af undtagelserne, at køre det udenlandske køretøj 
 >direkte fra grænsen og hjem til privatadressen
 Nej ! Til det skal man anvende danske prøveplader (eller prøvepladder
  )
 >, den synes jeg, vi har 
 >haft oppe tidligere
 Ja,men svaret var dengang det samme  
>, men kan ikke lige finde bestemmelsen på Nettet.
 Står i registreringsbekendtgørelsens kap 20 § 114 og 115
 http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/B2000/0135005.htm
-- 
 -Michael
 Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
 http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Richard (03-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  03-06-03 23:48 |  
  |  
 
            MKS - 74 wrote:
 >>Er det ikke netop en af undtagelserne, at køre det udenlandske køretøj 
 >>direkte fra grænsen og hjem til privatadressen
 > 
 > Nej ! Til det skal man anvende danske prøveplader (eller prøvepladder
 >   )
 Ja, og nej...
 >>, den synes jeg, vi har 
 >>haft oppe tidligere
 > 
 > Ja,men svaret var dengang det samme  
....muligvis, men...
 >>, men kan ikke lige finde bestemmelsen på Nettet.
 > 
 > Står i registreringsbekendtgørelsens kap 20 § 114 og 115
 >  http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/B2000/0135005.htm
....og det fremgår af den, at momsregistrerede i autobranchen godt må 
 (ligesom personer, der har fået stillet et udenlansk køretøj til 
 rådighed, men det er jo ikke relevant her).
 citat
      Stk. 6. Personer med bopæl her i landet, der er beskæftiget i 
 automobilværksteder, automobilservicestationer, parkeringsanlæg, 
 automobilfirmaer, automobiludlejningsfirmaer, motororganisationer, 
 redningskorps, speditionsfirmaer, skibsmæglerfirmaer, rederier og 
 hoteller, kan føre motorkøretøjer, der er registreret i udlandet, og som 
 er indført af ejeren (brugeren) eller en anden berettiget, hvis kørslen 
 alene finder sted i forbindelse med køretøjets afhentning, udbringning, 
 afprøvning, parkering, klargøring, afskibning eller hjemtransport.
      Stk. 7. Centralregisteret kan, eventuelt på nærmere fastsatte 
 vilkår, give personer med bopæl her i landet tilladelse til at benytte 
 udenlandske køretøjer til kørsel her i landet, hvis
 2) et køretøj, der i henhold til en forsikringsaftale er stillet til 
 rådighed for den pågældende person, efter at vedkommendes eget køretøj 
 er havareret i forbindelse med kørsel uden for landet, køres direkte fra 
 grænsen til bopælen og videre til afleveringsstedet.
 citat slut
 Så helt udelukket er det altså ikke, selv om eksemplet i stk. 6 
 formentlig forudsætter, at den udenlandske ejer tager køretøjet med over 
 grænsen    
-- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 Dk.fritid.motorcykel-info:  http://dfm.divvy.dk/richard_pade
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               MKS - 74 (04-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS - 74 | 
  Dato :  04-06-03 00:01 |  
  |  
 
            On Wed, 04 Jun 2003 00:47:56 +0200, Richard
 <richardpunktumpade@mail.dk> wrote:
 >...og det fremgår af den, at momsregistrerede i autobranchen godt må 
 >(ligesom personer, der har fået stillet et udenlansk køretøj til 
 >rådighed, men det er jo ikke relevant her).
 Akkurat - hvis udgangspunktet er trådens emne så nej,det falder ikke
 ind under undtagelsesbestemmelserne.
 -- 
 -Michael
 Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
 http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jake (03-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jake | 
  Dato :  03-06-03 15:56 |  
  |   
            "Esben Bøll" <ebo@oncable.dk> wrote in message
 news:bbi8us$2n8a$1@news.cybercity.dk...
 > Hej
 > Nogen som har erfaringer med transport fra tyskland. Skal man transportere
 > en mc på en trailer eller man man kører den hjem på en prøveplade??
 >
 > MVh Esben Bøll
 > Som lige har solgt sin XJ900 og vil HA' en transalp.
 
 Tillykke med salget. Det nemmeste er vel at transportere dyret hjem i en
 kassevogn. Man skal bare sørge for at den er spændt forsvarligt op.
 
 /Jake
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (03-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  03-06-03 19:02 |  
  |  
 
            Esben Bøll wrote:
 > Nogen som har erfaringer med transport fra tyskland. Skal man transportere
 > en mc på en trailer eller man man kører den hjem på en prøveplade??
 Du kan næppe vente med at se den, men alligevel: Transportfirmaer som fx 
 Leman kan også tage den hjem for dig - og betale for den dernede, hvis 
 det ksulle være. Regn med knap 2.000 kr fra Hannover-Dortmund-regionen 
 og en transporttid på 2-3 dage.
 > Som lige har solgt sin XJ900 og vil HA' en transalp.
 Tillykke, fik du prøvet en i forvejen eller den købt blindt?
 - og erh, skal du også have nye dæk til den   
-- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 Dk.fritid.motorcykel-info:  http://dfm.divvy.dk/richard_pade
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Esben Bøll (03-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Esben Bøll | 
  Dato :  03-06-03 23:16 |  
  |  
 
            Ha så blev problemet løst, dog helt uventet.
 min kammerat kom forbi her i aften for at vise sin nye "gamle" VW
 Transporter frem såå torsdag går turen til hamborg for at købe en transalp
 årgang 95 med 30K på klokken. Har ikke lige prøvet den men giver det en
 kæmpe chance. Den er jo ikke så gammel og ser ud til at være i god stand på
 de billeder jeg har set.
 Jeg skal ringe til dem i morgen og høre ang dæk og kæde.
 Nogen der forresten ved hvor tit sådan en kæde skal skiftes??
 MVh Esben Bøll
 Som er meget spændt.
 "Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3EDCE2B3.2020806@mail.dk...
 > Esben Bøll wrote:
 > > Nogen som har erfaringer med transport fra tyskland. Skal man
 transportere
 > > en mc på en trailer eller man man kører den hjem på en prøveplade??
 >
 > Du kan næppe vente med at se den, men alligevel: Transportfirmaer som fx
 > Leman kan også tage den hjem for dig - og betale for den dernede, hvis
 > det ksulle være. Regn med knap 2.000 kr fra Hannover-Dortmund-regionen
 > og en transporttid på 2-3 dage.
 >
 > > Som lige har solgt sin XJ900 og vil HA' en transalp.
 >
 > Tillykke, fik du prøvet en i forvejen eller den købt blindt?
 > - og erh, skal du også have nye dæk til den   
>
 > --
 > Richard Pade, Sorgenfri, DK
 > Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 > Dk.fritid.motorcykel-info:  http://dfm.divvy.dk/richard_pade
>
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Richard (03-06-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  03-06-03 23:32 |  
  |  
 
            Esben Bøll wrote:
 > Ha så blev problemet løst, dog helt uventet.
 > min kammerat kom forbi her i aften for at vise sin nye "gamle" VW
 > Transporter frem såå torsdag går turen til hamborg for at købe en transalp
 > årgang 95 med 30K på klokken. Har ikke lige prøvet den men giver det en
 > kæmpe chance. Den er jo ikke så gammel og ser ud til at være i god stand på
 > de billeder jeg har set.
 Fedt nok, tillykke med det. Hvis ikke han har voldkørt den i terræn og 
 blot pudset den rigtig pænt, inden han/hun tog billedet, burde der ikke 
 være noget videre på de få år. Det er jo en bomstærk kværn, så det er 
 nok mest lejer og ophæng, du skal kontrollere.
 > Nogen der forresten ved hvor tit sådan en kæde skal skiftes??
 Ha, du har også haft kardan før - lige mit eget spørgsmål - det lader 
 til i særdeles høj grad at afhænge af pasning foruden kædens kvalitet. 
 Den kan sikkert godt stå med sit originale kædesæt, hvis han/hun har 
 passet den ordentligt. En gris kunnee sikkert være på det 3', så spørg 
 endelig om det   
Iøvrigt bliver man utrolig glad for sin (evt. tidligere) kardancykel, 
 efter man har anskaffet en kæde-ditto. Suk, men så er der jo Scottoiler 
 og Loobman, der nok kunne gemmes på så stor en cykel som Transalp'en   
-- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 Dk.fritid.motorcykel-info:  http://dfm.divvy.dk/richard_pade
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |