--<<<< ?Hub eller Switch? >>>>--
Fra : Freemen

Dato : 29-03-01 15:30

Hej NetSuperHeads!

Jeg har brug for noget vejledning. Hub eller Switch?

Der er mange der siger at billige switch er noget lort! men der er også dem
der sige hvorfor ikke købe en switch til samme pris som hub'en.... Så siger
jeg HJÆLP! ! ! Hvad F..... skal man gøre?!?

Kan vi så ikke prøve at finde nogle gode svar frem.

Her er et eks. på valget mellem hub og swicht. Prisen er næsten den samme.

Begge fra TrendNet.dk

Hub:

TE100-DX8E
8 port 10/100 Mbit Dual Speed Switching mini Hub m. ekstern strømforsyning.

Opfylder IEEE 802.3µ 100Base-TX Class II Fast Ethernet Repeater og IEEE
802.3 10Base-T Ethernet repeater standarderne
Plug and Play installation med automatisk port konfiguration
8 10/100Mbps auto-negotiation porte
Uplink port tilbyder nem udvidelse med endnu en hub
10Mbit, 100Mbit hub og 10/100Mbps switch funktioner i én enhed
Smertefri integration af 10Base-T og 100Base-TX netværk
Letaflæselige LED indikatorer giver overblik over hver enkelt ports status
Pr. Hub: Power, Collision (10M, 100M), Switch aktivitet
Pr. Port: 10M Link/Rx, 100M Link/RX
Ekstern strømforsyning inkluderet
CSMA/CD protokol

Switch:

TE100-S88E
8 port 10/100Mbit N-Way Ethernet Mini Switch m. ekstern strømforsyning.

Ingen blæser - ingen støj
Følger IEEE 802.3 for 10Base-T Ethernet, IEEE 802.3µ for 100Base-TX Fast
Ethernet. ANSI/IEEE 802.3µ N-way auto-negotiation standarderne
8 N-way 10/100M auto-detection porte
Half- eller full-duplex på hver port
Fungerer med maksimal pakke filtrering og forwarding rate
Support for store-and-forward og packet switching
Understøttelse for en ekstra MDI-II connector
512K bytes buffer memory
Loop detection
Adresse tabel på 16K MAC adresser
Kompakt størrelse
LED indikatorer viser status for porte (Power, Link/Activity,
Collision/Full-duplex, og 10/100Mbps)
Overførselshastighed: 10/100Mbps (20/200Mbps in full-duplex mode)
Benytter CSMA/CD protokol
8 UTP/STP RJ-45 porte
Packet Forwarding Rate:
10Base-T: 14,880 ppp per port (half-duplex)
100Base-TX/100Base-FX: 148,800 pps per port (half-duplex)
Diagnostic LEDs: Power, Link/Activity, Collision/Full-duplex, and 10/100Mbps
status Ekstern strømforsyning (Maksimalt forbrug på 18 Watt)

/Freemen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 29-03-01 15:46

"Freemen" <@lupo3l@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
siger
> jeg HJÆLP! ! ! Hvad F..... skal man gøre?!?
>
> Kan vi så ikke prøve at finde nogle gode svar frem.

Jeg ved ikke om erfaring tæller som gode svar, men jeg prøver alligvel: jeg
har arbejdet en del med de små switche fra Rubytech - (8port 10/100) til
omkring kr. 500,- (og lidt moms oveni) og har ALDRIG haft så meget som bare
skyggen af et problem. Jeg har ikke haft mulighed for at teste deres
performance, men det har pcworld til gengæld. Jeg kan ikke huske nogen
konkrete tal, men bare at det vare meget imponerende - meget bedre end en
hub nogen sinde når ved bare 2-3 forbindelser....
Det kommer vel også an på hvad hvad du skal bruge den til, men til mindre
hjemmenetværk eller mindre virksomheder virker det perfekt - der findes også
nogen større modeller (også i 19")

just my 2 cents...

/Stig

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-03-01 14:24

"Stig Meyer Jensen" <stig@smj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har arbejdet en del med de små switche fra Rubytech - (8port 10/100) til
> omkring kr. 500,- (og lidt moms oveni) og har ALDRIG haft så meget som

Det kan jeg kun tilslutte mig, de kører bare perfekt.

Jeg har været oppe på på 7 forbindelser på en
RubyTech 8 ports 10/100 switch og der har
ikke været knas med performance på den.

--
Peter J