Exchange og "post ud af huset"
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 29-03-01 10:10

Jeg bruger Windows 2000 adv. server og exchange 2000 (6.0) og har en del
klienter, der virker fint når de skal sende post til hinanden.

Men hvordan får jeg serveren til at sende mailen videre, når jeg sender til
en adresse ude af huset (bruger@andenudbyder.dk)? Jeg kunne vel forestille
mig at den skulle sendes videre til min isps SMTP server, men hvordan??

mvh.

Stig Meyer
Light Partner aps

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-03-01 10:35

"Stig Meyer Jensen" <stig@smj.dk> wrote in message
> [...]
> mig at den skulle sendes videre til min isps SMTP server, men hvordan??

Hvordan modtager dine brugere ekstern email?

--
Bjarke Andersen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 29-03-01 11:15

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Hvordan modtager dine brugere ekstern email?

Jeg har bare sat Internet Mail op i "Post" i kontrolpanel på hevr af
klienterne og indtastet pop3 og smtp - men når jeg sender fra outlook kan
den jo ikke vide den skal vælge smtp serveren når jeg skriver en extern
email adresse .....

/stig

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-03-01 11:44

> [...]
> klienterne og indtastet pop3 og smtp - men når jeg sender fra outlook kan
> den jo ikke vide den skal vælge smtp serveren når jeg skriver en extern

Øhh jo, du kan sætte at Outlook først skal kigge i sit lokale
adressekartotek efter navnet og derefter ud på Internet.

Det virker her, hvor dog interne adresser fx. hedder GunnarG

--
Bjarke Andersen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 30-03-01 17:04

> "Stig Meyer Jensen" <stig@smj.dk> wrote in message
>
> Øhh jo, du kan sætte at Outlook først skal kigge i sit lokale
> adressekartotek efter navnet og derefter ud på Internet.
[snip]

Jo tak, men skal jeg gøre det på klienterne eller på exchange serveren??

/Stig

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-04-01 07:21

> Jo tak, men skal jeg gøre det på klienterne eller på exchange serveren??

Klienterne

--
Bjarke Andersen