Western på Barthahus.
Fra : Nina Svanholm

Dato : 10-06-03 13:32

Hej

Er der nogen herinde der var på Barthahus i weekenden? Der var både
prinsseser og folketingsmedlemer med, så kom ik´ her og bli´
væk.............
Til ære for den her prinsesse, havde man midt i den gode western stemning
åbenbart synes at et par dressur ryttere skulle på banen -helt ærlig, så
passede det bare så dårligt ind i alt det andet, og da de arme ryttere var
færdige med deres dressur, ja så blev der klappet, piftet og hujet -som
westernfolk jo gør når de ser noget godt........med det resultat at de arme
heste var døden nær af skræk, det var mere end rigeligt for dem at de jo
også skulle forbi den indhegning kvæget stod i! Et andet morsomt indlæg var
Charlotte Dyremose´s kæreste der drønede rundt efter hende med strigler og
børster til både hende selv og hesten........
Okay, nu skal jeg nok være sød. Jeg synes det var skønt at se nogle
fantastiske heste og deres ryttere, der var også nogen der kom fra sverige,
og de kan altså deres kram!
Det aller bedste er at westernridningen nu kommer med til ol i år 2004

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 10-06-03 14:02

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>prinsseser og folketingsmedlemer med, så kom ik´ her og bli´
>væk.............

....og så sige at man HAVDE været der

Desværre var jeg der ik'!

> [...]
>heste var døden nær af skræk, det var mere end rigeligt for dem at de jo
>også skulle forbi den indhegning kvæget stod i!

Bare man havde været der. Det lyder som om at der endelig var noget
ved at se dressur. Husker tydeligt sidste gang jeg så dressur i en
ridehal. En flise på højkant bag barrierren væltede og pludselig stod
alle heste nede i den ene ende af hallen og ville ud )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : taina

Dato : 10-06-03 18:31

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

klip

> [...]
> ridehal. En flise på højkant bag barrierren væltede og pludselig stod
> alle heste nede i den ene ende af hallen og ville ud )

Øv, hvor er I trælse at høre på

Jeg vil godt lige gøre opmærksom på, at jeg rider på to dressurheste, som er
bange for... øhh absolut ingenting.

De er både lastbil-, traktor-, ko-, hamre&banke- og buh-sikre (Det sidste
består i, at man hopper ind foran dem - helst når de går med rytter, det er
sjovest - og råber BUUUH. Det rigtigt sjove er når hesten står og kigger på
en som om den tænker "Hvaaaa... er du åndssvag eller hvad?")

Så det er altså ikke kun westernheste der kan!

mvh. tina

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-06-03 06:53

Hejsa

Jeg ved godt at det ikke kun er western heste der er rolige, trafiksikre
osv, men prøv at tænk på hvor mange timer en dressur hest tilbringer i et
ridehus, og tænk på hvor mange timer den IKKE tilbringer i et ridehus, måske
er der alligevel en sammenhæng?! En westernhest skal trods alt ud på marken
for at fange koen! Det er ikke for at skære alle over een kam, men for mig
at se var det ret tydeligt at se forskel på hvilke heste der ville være i
stand til at fange en ko og hvilke der ville løbeskrigende bort, den
pågældene dag på Barthahus.
Som inkarneret dressur rytter interesserer man sig måske også knap så meget
for om hesten er trafiksikker fx, da man jo alligevel altid er på banen?!
Nå, men det var altså ikke for at genere nogen, blot et lille tilfreds smil
fra min side, fordi jeg er sååå stolt af min lille hest

Fra : Liz B.

Dato : 11-06-03 07:20

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3ee6c62d$0$5170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> at se var det ret tydeligt at se forskel på hvilke heste der ville være i
> stand til at fange en ko og hvilke der ville løbeskrigende bort.......

Jeg vil da gerne se en hest, western eller ej, fange en ko

Hilsen Liz

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-06-03 07:18

> Jeg vil da gerne se en hest, western eller ej, fange en ko
>
> Hilsen Liz

Hehe, okay, knap så god formulering.
Det er helt vildt at se når hesten holder sådan en kalv i skak, den farer
frem og tilbage indtil at den står stille...............kalven
altså -imponerende

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : taina

Dato : 11-06-03 14:16

> [...]
meget
> for om hesten er trafiksikker fx, da man jo alligevel altid er på banen?!

Det kommer vel ikke kun an på, om man er inkarneret dressur-rytter? Jeg
kender mange dygtige dressur-ryttere, som elsker en tur i skoven.
Desuden vil jeg også mene, at en del af dressur-uddannelsen går ud på at
lade hestene møde alle de "farlige" ting. Dressur går jo netop ud på kunsten
at kontrollere hesten uden at det ses. Og hvor kontrollerer man bedre, om
man har den kontrol end når der sker nye ting omkring en?

Og i øvrigt skal du ikke tage mit indlæg SÅ seriøst. Jeg er ked af det, hvis
det ikke fremgik tydeligt, men det var altså skrevet med et lille blink i
øjet.

> Nå, men det var altså ikke for at genere nogen, blot et lille tilfreds
smil
> fra min side, fordi jeg er sååå stolt af min lille hest

klip

Ja, det forstår jeg godt. Det var nok også lidt samme baggrund for mit

mvh. tina

Fra : Nina Svanholm

Dato : 12-06-03 08:45

> Det kommer vel ikke kun an på, om man er inkarneret dressur-rytter? Jeg
> kender mange dygtige dressur-ryttere, som elsker en tur i skoven.

Hm, jeg synes bare der er en tendens til at de li´som ikke tør bevæge sig
uden for banen, for "hesten er jo bange for alting"...............

> [...]
> at kontrollere hesten uden at det ses. Og hvor kontrollerer man bedre, om
> man har den kontrol end når der sker nye ting omkring en?

Enig! -men jeg synes stadig der er ALT for mange der kun er på banen!

> Og i øvrigt skal du ikke tage mit indlæg SÅ seriøst. Jeg er ked af det,
hvis
> det ikke fremgik tydeligt, men det var altså skrevet med et lille blink i
> øjet.

Joo, det så jeg godt, tror bare lige jeg skulle af med lidt af min harme
over sandkasse rytterne Du må undskylde at det lige var dig det gik ud
over.

> smil
>
> klip
>
> Ja, det forstår jeg godt. Det var nok også lidt samme baggrund for mit

Man bliver lige en halv meter højere når man er kommet endnu et skridt
videre efter lang tids træning

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : taina

Dato : 12-06-03 16:53

> [...]

> Joo, det så jeg godt, tror bare lige jeg skulle af med lidt af min harme
> over sandkasse rytterne Du må undskylde at det lige var dig det gik ud

helt ok - kender det godt!

mvh. tina

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-06-03 07:24

> Desværre var jeg der ik'!

Synd for dig, det var virkelig fedt. Tønderæs må ha´ været noget for dig og
Ramse(s?) tror jeg

> [...]
> ridehal. En flise på højkant bag barrierren væltede og pludselig stod
> alle heste nede i den ene ende af hallen og ville ud )

*S* ja, jeg må indrømme at jeg er glad for at det ikke er mig der rider
rundt på et nervevrag! ............meeen okay, Jacques har da også sine
fikse ide´er, han kan i øjeblikket så abselut ikke lide ukrudstplanter i
rabaten med store blade!? -og der var det så at min logiske sans ikke kunne
følge med mere...........hvornår er han mon sidst blevet angrebet af en
plante?!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 11-06-03 08:01

> [...]
kunne
> følge med mere...........hvornår er han mon sidst blevet angrebet af en

(klip)

I går da jeg var ude at ride tur på min ismule så på hjemvejen så skød vi
genvej over en brakmark og jeg lyver ikke når jeg siger at noget af alt det
grønne på marken det nåede helt op over mine knæ. Og det der undrede mig
mest var at Freyja bare ufortrødent masede sig videre igennem junglen af
strå, græsser, kviste osv. Hun kunne jo ikke se hvis der var et dyr eller
noget. Det var da faktisk meget modigt gjort.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Nina Svanholm

Dato : 12-06-03 08:49

Sådan var min Fjordfjums også, hun var aldrig bange for noget som helst, så
han har jo også lidt at leve op til den stakkels Jacques

Fra : Anet

Dato : 12-06-03 09:27

> Sådan var min Fjordfjums også, hun var aldrig bange for noget som helst,

> han har jo også lidt at leve op til den stakkels Jacques
>
>(klip)

Jeg må tilstå at aldrig har jeg før nydt mine rideture som jeg gør det nu.
Det er altså dejligt at have en hest der er kold over for alt muligt i
naturen. Vores araber som vi også alle er glade for har det med at se
spøgelser og så er han bare væk....pist..det skal man godt nok vænne sig
til.

--
~Hilsen
Annette~