Flytte og delete i database via asp
Fra : Kenneth N. Jørgensen

Dato : 29-03-01 12:17

Ok jeg har en database med 2 tabeller New & Old
Jeg vil gerne kunne delete i New og lægge det i Old via Asp-Script
Jeg kan godt få den til at delete men ikke flytte/oprette den i Old

Findes der en funktion der flytter fra en tabel til en anden
eller skal man oprette i Old og så delete i New ????

Kenneth

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 29-03-01 12:59

"Kenneth N. Jørgensen" <dj@dingo.dk> wrote in message

> Findes der en funktion der flytter fra en tabel til en anden
> eller skal man oprette i Old og så delete i New ????

Ja, det bliver du nødt til. Det lyder dog somom at det f.eks. kunne være
gamle artikler du gerne vil undgå at se på en side?

I så fald ville det være smartere at datostemple de enkelte records, og så
bruge datoen som en parameter ved din select statement.

--
Anders Ebbesen
"Hvorfor kalde en spade for en spade når man kan kalde den et graveredskab?

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 29-03-01 13:19

> [...]
>
> I så fald ville det være smartere at datostemple de enkelte records, og så
> bruge datoen som en parameter ved din select statement.

- eller oprette en kolonne med de to mulige værdier "new" og "old"... og så
bare ændre den efter behov...

Kim

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 29-03-01 13:33

"Kim Søvsø Pedersen" <ksp@diaphoni.dk> wrote in message

> - eller oprette en kolonne med de to mulige værdier "new" og "old"... og

> bare ændre den efter behov...

Også en mulighed, ville dog nok bruge en integer på 1 eller 0, da det fylder
mindre og performer bedre.

Fra : Kenneth N. Jørgensen

Dato : 29-03-01 14:16

Ok er nok lige nød til at forklare hvorfor jeg skal flytte dem
Jeg har en søgemaskine som søger på det der ligger på serveren
og en der søger på det der ligger på Backup

Så når jeg flytter noget fra mig server og ligger det på Backup
skal den automatisk flytte min søge info til Old så der ikke bliver søgt
forgæves

Derefter kan man så søge i Old for at finde det der ligger på Backup

Jeg har bare ikke kunne få den til at flytte fra New til Old
men jeg kan godt Delete

Håber på hjælp

Kenneth