Mailserver på et Cybercity DSL Forbindelse
Fra : Zero

Dato : 29-03-01 10:11

Hjælp !,

Jeg har læst de fleste af de threads der er postet i denne NG, og fulgt de
vejledninger der har været postet. Jeg har dog ikke den store success med at
modtage mails direkte til mit domæne. Jeg er nået så langt at jeg kan
modtage fra næsten alle andre end Tele Danmark & Tele Passport plus et par
andre...

Er der nogen af jer der har en kørende konfiguration som evt. gad at poste
deres zone file (bare mail linierne), og hvis det var fra named / bind ville
det være helt perfekt.

Er der evt. nogen der har hørt nærmere om CC har tænkt sig at fjerne filtret
fra port 25 ?

På forhånd tak, Christian
l33t@h4x0r.dk

Fra : JK

Dato : 29-03-01 11:52

"Zero" <l33t@h4x0r.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen af jer der har en kørende konfiguration som evt. gad at poste
> deres zone file (bare mail linierne), og hvis det var fra named / bind

Hvilken type mailserver bruger du ?

/JK

Fra : Zero

Dato : 29-03-01 11:53

Jeg bruger en E-smith mail server,

Den kører Qmail

/zero

Fra : JK

Dato : 29-03-01 12:03

> Jeg bruger en E-smith mail server,
> Den kører Qmail

kender den desværre ikke - jeg kører med Lotus Domino som
mailserver - og jeg har kun skulle kontakte min udbyder for at få oprettet
et mail-domæne -> minpost.mail.dk - eller noget i den stil -> og så skulle
udbyderen bare pege mit IP-nummer på dét domænenavn. Herefter var det bare
at taste oplysningerne ind i mit konfigurationsdokument (i Domino) - og
starte min mailrouter - så kørte det.

/JK

Fra : Zero

Dato : 29-03-01 12:06

Skummelt, så er det sikkert min dns provider der ikke helt magter det :]

takker for hjælpen !!

Fra : Bent skohorn

Dato : 29-03-01 04:27

på cc's egne sider står der at du skal oprette mx-recorden som følger:

ditdomain.dk pri 10 is handled by ditsubdomainpaa.adsl.dk
ditdomain.dk pri 100 is handled by mailgate.cybercity.dk

Så får du _alt_ post ud til dig. Hvis der stadig er problemer er det din
server der er fucked.. og det har ikke så meget med tdc at gøre..