Re: Re: ALDI scanner
Fra : adpe@flsautomation.c~

Dato : 29-03-01 12:39

vi har købt sådanne en scanner fra ALDI.
Installationen gik fint igennem på en win2k. maskine. på trods at at win2k.
kom frem og sagde at driverne ikke var Microsoft Certificateret.
problemet kom først da vi skulle prøve at starte scanner programmet op.
Det medfølgende program kunne ikke startes op
og kodak Images programmet i win2k. lukkede ned da man skulle vælge en
scanner enhed.
Sikke noget lort tænkte vi.
så prøvede vi med en ren winME. og der gik det fint igennem og den scannede
også fint nok.

Jeg mener at jeg har hørt at W2k ikke understøtter TWAIN (Technologies
Without an Interresting Name ) merer.
Jeg ved ikke om det er hold i dette.
det kunne være derfor.
for mit WebCam skal bruge TWAIN for at virke og det gør den ikke i W2k.
der står godt nok på kassen til scanneren at den undserstøtter w2k.
Scanneren står også i Enhedshåndteringen i w2k uden problemer.
så man burde ringe til den danske support afdeling og klage, også da
programmet PhotoExpress kun virker til Win95/98 og NT4.
De skriver jo på kassen til scanneren at det jo også understøtter windows
2000

Men det er ellers en praktisk god scanner da den ikke skal have en
strømforsyning. den fylder heller ikke meget.

     \\\\///
     -(o o)-
-ooO--(_)--Ooo----------
*---\  (-----(   )-------------
     \_)     ) /
               (  /

--
Posted from flsadk01.flsautomation.com [195.24.18.81]

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-03-01 12:57

<adpe@flsautomation.com> skrev i en meddelelse
>Jeg mener at jeg har hørt at W2k ikke understøtter TWAIN (Technologies
>Without an Interresting Name ) merer.
>Jeg ved ikke om det er hold i dette.

Det passer vist ikke.

Mine Epson scannere (1200 Photo og 1640 S) kører fortrinligt under 2000, men
kræver specifikke 2000 driver/Twain for at fungere. Men det er der ikke
noget
specielt i. Alt hardware kræver vel specifikke 2000 drivere.

--
Peter J

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-03-01 13:45

<adpe@flsautomation.com> wrote in message
vi har købt sådanne en scanner fra ALDI.
[snip]
Jeg mener at jeg har hørt at W2k ikke understøtter TWAIN (Technologies
Without an Interresting Name ) merer.
Jeg ved ikke om det er hold i dette.
[snip]

Du må ha' hørt forkert... eller så har min TWAIN kompatible scanner ikke
ikke hør det, for den virker fint under Win2k.
Mht. dine problemer med din scanner, så prøv og se om der ikke findes nyere
drivere til den. Har du SP1 på Win2k ?

- Lars

Fra : pH

Dato : 29-03-01 18:56

Scanneren og scannerdriveren virker udmærket i W2K. Hvad der ikke virker, er
den medfølgende OCR-software (Textbridge) som iflg. brugervejledningen "kun"
er skrevet til win95 og NT4.

Per