Min nye computer ?
Fra : Hans

Dato : 29-03-01 11:51

Jeg kunne tænke mig at høre nørdernes kommentarer hertil !

fra "Politiken" Pristjek 29.marts 2001

Processor: AMD Athlon Thunderbird 1200 MHZ m 266 MHZ bus og køler pris
2469 kr
Bundkort: Epox EP-8KTA3 pris 1369 kr
Ram: 512 MB PQI SDram PC133 pris 1320 kr
Harddiske: 2 stk Quantum Fireball Plus AS 40 GB pris 2912 kr
Grafikkort: Matrox Millennium G450 Dualhead pris 1085 kr
Kabinet: (højt), diskettedrev og cd-drev pris 1107 kr
Mus: Logitech Mouseman Wheel pris 260 kr
Tastetur, CD-brænder og netkort fra tidligere computer
Skærm: 21" Samsung pris 6057 kr
Varerne leveres fra en 5 - 6 forhandlere!

Fra : Suffo

Dato : 29-03-01 12:10

"Hans" <Hans@Madsen.dk> wrote in message
> Jeg kunne tænke mig at høre nørdernes kommentarer hertil !
>
> fra "Politiken" Pristjek 29.marts 2001
>
> Processor: AMD Athlon Thunderbird 1200 MHZ m 266 MHZ bus og køler pris
> 2469 kr
Fint nok

> Bundkort: Epox EP-8KTA3 pris 1369 kr
Jeg mener soltek laver et der er bedre

> Ram: 512 MB PQI SDram PC133 pris 1320 kr
Okay størrelse

> Harddiske: 2 stk Quantum Fireball Plus AS 40 GB pris 2912 kr
Jeg vil hellere have IBM da jeg ikke kender disse så godt

> Grafikkort: Matrox Millennium G450 Dualhead pris 1085 kr
Det skulle du nok kunne bruge til lidt hjemmespil, ellers hvis du har 3000
kr. mere så skulle du købe et Geforce 2 Ultra 64 MB DDR

> Kabinet: (højt), diskettedrev og cd-drev pris 1107 kr
Hvis det er et aopen er det godt.

> Mus: Logitech Mouseman Wheel pris 260 kr
Fint nok

> Tastetur, CD-brænder og netkort fra tidligere computer
> Skærm: 21" Samsung pris 6057 kr
Jeg har hørt meget god omtale så den går du nok ikke galt med.

> Varerne leveres fra en 5 - 6 forhandlere!
Prøv at kigge på www.midtdata.dk der kan du samle en computer (og så får man
et godt tilbud på den måde), så du ikke skal have tingende 5-6 steder fra.
Hvis du vil lave pristjek så gå ind på www.edbpriser.dk

MVH
Suffo

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 29-03-01 17:45

> Fint nok
Absolut et godt valg,

> Jeg mener soltek laver et der er bedre
Mener faktisk at Epox nyestes, det ovenstående, er bedst på markedet lige
nu.

> Okay størrelse
Bare et problem med WinME, kender det af bitter erfaring.

> Jeg vil hellere have IBM da jeg ikke kender disse så godt
IBM, har kun haft bøvl med deres diske. Vil hellere holde mig til Western
Digital.

> Det skulle du nok kunne bruge til lidt hjemmespil, ellers hvis du har 3000
> kr. mere så skulle du købe et Geforce 2 Ultra 64 MB DDR
Jeg ville nok vælge et GF2Pro. ULTRA er alt for dyr. og der er ingen der har
brug for sådan et grafikkort.

> Hvis det er et aopen er det godt.
HVad med DVD?

> Fint nok
Eller en M$ Intelli mouse, det er også godt.

> Jeg har hørt meget god omtale så den går du nok ikke galt med.
Enig, har selv solgt sådan en og den er meget god.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 29-03-01 21:05

"Lasse Stig Thomsen" <mrslayer@retel(spam).dk> wrote:

[KLIP]
>Jeg ville nok vælge et GF2Pro. ULTRA er alt for dyr. og der er ingen der har
>brug for sådan et grafikkort.

Jeg ville nok vælge et ATI Radion med 64 Mb DDR istedet, da du vel
også gerne vil have et ordentligt 2D billede til din 21" skærm. Se
evt. i dk.edb.hardware.grafikkort, hvor der de sidste par uger har
kørt flere tråde omkring 2D kvalitet på de forskellige grafikkort.
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Fra : Ronni

Dato : 29-03-01 15:18

Mit eneste kritik punkt er Epox(y) boardet!
Køb et Microstar! Jeg har selv deres K7T Turbo !!!
Jeg har selv dette board og det er det absolut fedeste jeg nogensinde har
haft!!!!
Det halter lidt i performance i forhold til andre boards til gengæld er det
MEGA stabilt, uden latterlige forælede ISA slots og køler på chipsættet.

Læs evt en del om det på www.anadtech.com han har lavet en del tests på
KT133A
boards også Epox(y)'s, Asus's A7V133 og ABIT's KT7A.

/Ronni

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 29-03-01 17:44

> Det halter lidt i performance i forhold til andre boards til gengæld er
det
> MEGA stabilt, uden latterlige forælede ISA slots og køler på chipsættet.

ISA er skam meget godt at have, jeg synes selv at det er en fordel.
For så skulle jeg ikke til at købe en ny scanner og ny modem.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : izy

Dato : 29-03-01 20:28

"Hans" <Hans@Madsen.dk> skrev i en meddelelse

> Processor: AMD Athlon Thunderbird 1200 MHZ m 266 MHZ bus og køler pris
> 2469 kr

Fedt valg.. den er yder efter prisen.

> Bundkort: Epox EP-8KTA3 pris 1369 kr

Epox har også fået en del omtale om deres nye gode bundkort.

> Ram: 512 MB PQI SDram PC133 pris 1320 kr

Selvfølgelig er det godt med meget ram.. men det skal også være hurtigt.

Så en Apacer 256 PC133 (Kan sættes til Cas2) ville du blive lige så glad
for.
Desuden er det bestemt fint nok med 256MB ram hvis det er en normal spille,
arbejds-computer.

> Harddiske: 2 stk Quantum Fireball Plus AS 40 GB pris 2912 kr

IBM Deskstar GXP 75....

> Grafikkort: Matrox Millennium G450 Dualhead pris 1085 kr

Tja.. hvis du er meget inde i billede-redigering og sådan noget 2D stuff
der.. så er det et fedt nok valg. Men hvis du spiller mindst et par timer om
ugen.. så ville jeg stærkt foreslå et GeForce 2 Pure GTS til ca. 1.800,-

--
izy
izy@city.dk