debian (kerne opdatering - 1. gangs instal~
Fra : JokeSten

Dato : 08-06-03 23:45

Hi
Så fik jeg installeret debian. Installationen var da ikke så slem som jeg
havde frygtet. Nu mangler jeg "bare" at sætte systemet rigtigt op.

Spm 1:
Jeg vil gerne mounte min andre linux partitioner men de bruger ext3 og
kernen (2.2.20-idepci) understøtter ikke ext3. Derfor vil jeg meget gerne
opdatere til 2.4.18. Hvordan gør jeg dette lettest ?

Spm 2:
Jeg skippede punktet med at lave en opstarts disk under installationen da
jeg ikke havde en floppydisk på det tidspunkt. Det har jeg nu. Hvordan
kan jeg lave en ?

Takker på forhånd for svar
JokeSten

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 09-06-03 08:51

JokeSten wrote:
> Hi
> Så fik jeg installeret debian. Installationen var da ikke så slem som jeg
> havde frygtet. Nu mangler jeg "bare" at sætte systemet rigtigt op.

Tillykke :)

> [...]
> Jeg skippede punktet med at lave en opstarts disk under installationen da
> jeg ikke havde en floppydisk på det tidspunkt. Det har jeg nu. Hvordan

Stik forbi www.debianguiden.dk og se om de ikke har et svar til dig.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : JokeSten

Dato : 09-06-03 03:10

<snip>

nevermind

JokeSten

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-06-03 10:25

JokeSten <xxx@xxx.xx> writes:

> [...]
> kernen (2.2.20-idepci) understøtter ikke ext3. Derfor vil jeg meget gerne
> opdatere til 2.4.18. Hvordan gør jeg dette lettest ?

Installer en 2.4-kerne med apt-get. Brug evt. apt-cache til at finde
ud af, hvilken der passer dig bedst.

> Spm 2:
> Jeg skippede punktet med at lave en opstarts disk under installationen da
> jeg ikke havde en floppydisk på det tidspunkt. Det har jeg nu. Hvordan
> kan jeg lave en ?

mkrboot?

/Rasmus

[...] Note that 120 sec is defined in the protocol as the maximum
possible RTT. I guess we'll have to use something other than TCP
to talk to the University of Mars.

Fra : JokeSten

Dato : 09-06-03 15:14

<snip>
> Installer en 2.4-kerne med apt-get. Brug evt. apt-cache til at finde ud
> af, hvilken der passer dig bedst.

Det fik jeg gjort. Besluttede mig for "2.4.20-1-k7" og det fungere fint.
Fik også installeret Nvidia driverne... (metode fra debianguiden)

Nu mangler jeg bare at få mit audigy (audigy 1) til at virke.. Jeg ved at
jeg skal bruge emu10k1 og der ligger et modul til dette. Men når jeg
kører modconf får jeg følgende fejlbesked når jeg prøver at indsætte:

-----
Installing module emu10k1. If the device isn't there, or isn't configured correctly, this could cause your system to pause for up to a minute.

/lib/modules/2.4.20-1-k7/kernel/drivers/sound/emu10k1/emu10k1.o: init_module: No such device
Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters.
You may find more information in syslog or the output from dmesg
/lib/modules/2.4.20-1-k7/kernel/drivers/sound/emu10k1/emu10k1.o: insmod /lib/modules/2.4.20-1-k7/kernel/drivers/sound/emu10k1/emu10k1.o failed
/lib/modules/2.4.20-1-k7/kernel/drivers/sound/emu10k1/emu10k1.o: insmod emu10k1 failed

Installation failed.

Please press ENTER when you are ready to continue.

------

any ideas? ... Hvordan finder jeg insmod parameterne lettest ? .. Jeg har
jo en fungerende mandrake installation liggende der bruger emu10k1 til
mit audigy. Kan jeg finde informationen i en .conf fil i min mandrake
installation?

Tak for hjælp.
JokeSten

Fra : JokeSten

Dato : 09-06-03 17:19

<snip>

Fik løst problemet ved at installere alsa og brugte deres emu10k1 modul.
Så er der musik :)

JokeSten