Ændring af tekststørrelse på mange filer.
Fra : kbs

Dato : 29-03-01 12:26

Hej

Jeg har en helt bunke tegninger (550 stk.) som er lavet i pictures 3.0. Ved
hjælp af pictures er disse filer blevet konverteret til DXF-filer. Efter
konverteringen er højden på min målsætning kun 0.2mm. Jeg har fundet ud af
at det kan ændres ved hjælp af quick select og properties-dialogboksen.
Problemet er at det skal gøres ved 550 tegninger. Hvordan laver man en
rutine der kan gøre det automatisk ?

MVH

Kim

Fra : P.C.

Dato : 29-03-01 13:44

Hi.
Fordelen ved DXF er at du kan åbne filen og finde bestemte entities som er
understøttet af formatet.
Jeg vil foreslå at du gemmer en tegning hvor du har ændret alle målsætninger til
den korrekte højde ,hvorefter du kan sammenligne filerne for at se om du med en
simpel "find and replace" om muligt kan erstatte værdierne i de gruppe koder der
kan være tale om. ---- det er ikke sikkert at det er helt umuligt.
Men først og fremmest bør du inden da ,lige finde en beskrivelse af DXF formatet
og en beskrivelse af hvordan det fungerer.
--------- der er muligvis andre og nemmere måder, og det jeg foreslåe er måske
en smule ricikabelt ,men så kan du jo først lave en extra backup :))
P.C.

Fra : Lars Sandberg

Dato : 29-03-01 19:35

In article <99v645$13n9$1@news.cybercity.dk>, ks@andersenwinches.com says...
> [...]
> at det kan ændres ved hjælp af quick select og properties-dialogboksen.
> Problemet er at det skal gøres ved 550 tegninger. Hvordan laver man en

Hej Kim

Hvis du kender til lisp & scripts, er det et ret let job, der kan løses på kort tid. Såfremt du
endnu ikke har importeret dxf-filerne ind i AutoCAD, kan denne proces ligeledes automatiseres
således de ikke skal åbnes manuelt. Som P.C er inde på kan teksthøjde ændringen også foretages
direkte i dxf-filerne før import til AutoCAD.

Best Regards/ Med venlig hilsen
Lars Sandberg

TechSolution
Mechanical Solution Center