Manglende lyd efter ny kerne
Fra : Robert Jensen

Dato : 08-06-03 17:19

Hej

Jeg har problemer med lyden på min Red Hat 9 installation. Lige efter
installeringen virkede det hele fint, men efter at have kørt up2date's
opdatering af kernen, er der ikke længere skyggen af lyd. Maskinen finder
fint mit lydkort og opfører sig i det hele taget fuldstændigt som før,
der kommer bare ikke lyd ud af højtalerne.

Mine mixer-settings er fine og jeg kan i øvrigt stadig få lyd frem ved
at boote ind i den gamle kerne. Jeg har ikke kompileret særlige
lyddrivere til min originale kerne, det hele blev fundet og konfigureret
af installationsprogrammet.

Nogen forslag?

Mvh
Robert

Fra : Kevin Steffer

Dato : 09-06-03 00:15

On Sun, 08 Jun 2003 18:18:32 +0200, Robert Jensen wrote:

> [...]
> at boote ind i den gamle kerne. Jeg har ikke kompileret særlige
> lyddrivere til min originale kerne, det hele blev fundet og konfigureret

Har den reset'et din mixer ? prøv evt. at åbne aumix og se om der er
skruet op for noget ?

Et sted at starte!

Mvh
Kevin

Fra : Troels Arvin

Dato : 08-06-03 20:36

> [...]

> installeringen virkede det hele fint, men efter at have kørt up2date's
> opdatering af kernen, er der ikke længere skyggen af lyd.

Det er flere, der har klaget over.

Der er for ganske nylig udkommet endnu en kerneopdatering, hvor jeg mener,
at nogle af lydproblemerne skulle være forsøgt løst. Hvilken kerne-version
kører du?:

uname -r

eller

rpm -q kernel

/Troels

Fra : Robert Jensen

Dato : 09-06-03 13:21

On Sun, 08 Jun 2003 21:36:15 +0200, Troels Arvin wrote:

> Der er for ganske nylig udkommet endnu en kerneopdatering, hvor jeg
> mener, at nogle af lydproblemerne skulle være forsøgt løst. Hvilken
> kerne-version kører du?:
>
> uname -r

Så vidt jeg ved kører jeg den nyeste kerne fra RedHat: $ uname -r
2.4.20-18.9

Den kom på up2date for en uges tid siden. Problemet var det samme ved
kerneopdateringen før den.

Jeg kan i øvrigt nævne at man med et par hovedtelefoner tydeligt kan
høre ændringer i den almindelige baggrundsstøj når man skruer op og
ned for mixeren, men lyder kommer der ikke, hvad enten den er skruet op
eller ned.

Robert