Visual c++ problem
Fra : Raprap

Dato : 07-06-03 14:00

jeg har et problem med vc++ koden er:

void CDmenues2Dlg::OnContextMenu(CWnd* pWnd, CPoint point)
{
// TODO: Add your message handler code here

CMenu *m_lMenu;
CPoint m_pPoint;

m_pPoint = point;

ClientToScreen(&m_pPoint);

m_lMenu - GetMenu();

m_lMenu = m_lMenu->GetSubMenu(0);

m_lMenu->TrackPopupMenu(TPM_CENTERALIGN + TPM_LEFTBUTTON,
m_pPoint.x, m_pPoint.y, this, NULL);
}

og der er 2 warnings:
nr1. C4552: '>>' : operator has no effect; expected operator with
side-effect
nr2.C4700: local variable 'm_lMenu' used without having been initialized

plz. dont blame me i'm a noob

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 07-06-03 15:31

On Sat, 7 Jun 2003 15:00:22 +0200, "Raprap" <minmad@sol.dk> wrote:

>jeg har et problem med vc++ koden er:
>m_lMenu - GetMenu();
Jeg tror - skal være = i denn linie...

/Thomas

Fra : Raprap

Dato : 07-06-03 18:37

så sker der det at når jeg h klikker kommer menu'en langt væk fra stedet

---------------------------
dont blame me i'm a Noob

Fra : Bertel Brander

Dato : 08-06-03 00:58

Raprap wrote:
> så sker der det at når jeg h klikker kommer menu'en langt væk fra stedet

I linien:

m_lMenu->TrackPopupMenu(TPM_CENTERALIGN + TPM_LEFTBUTTON,
m_pPoint.x, m_pPoint.y, this, NULL);

Tror jeg at du skal erstatte TPM_CENTERALIGN + TPM_LEFTBUTTON med
TPM_CENTERALIGN | TPM_LEFTBUTTON

hth

/b

Fra : Raprap

Dato : 08-06-03 10:31

> Tror jeg at du skal erstatte TPM_CENTERALIGN + TPM_LEFTBUTTON med
> TPM_CENTERALIGN | TPM_LEFTBUTTON

det blir det samme resultat

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-03 10:48

On Sat, 7 Jun 2003 19:37:22 +0200, "Raprap" <minmad@sol.dk> wrote:

>så sker der det at når jeg h klikker kommer menu'en langt væk fra stedet
Er du sikker på at du skal bruge ClientToScreen() konverteringen?

/Thomas