Linker errors ?
Fra : Mads Jensen

Dato : 05-06-03 20:37

Hej

Jeg har nu fået compilet en lille fil, der bruger lidt sockets, men nu får
jeg bare disse to fejl, selvom at programmet kompilere fint nok:
[Linker error] undefined reference to `htons@4'
[Linker error] undefined reference to `inet_addr@4'

Koden er som følger:

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <map>
#include <fstream>
#include <winsock2.h>
#include <cstdio>
#include <string>

#include "connect.h"

int main(int argc, char *argv[])
{
int _socketfd;
typedef struct sockaddr_in socket;
socket address;

address.sin_family = AF_INET;
address.sin_port = htons(110);
address.sin_addr.s_addr = inet_addr("mail.dht.dk");

ofstream file("irclog.txt",ios::out);

if(file.bad()){
cerr << "An error occured!" << endl;
exit(0);
}
else{
// try to connect here
}

file.close();
cout << endl;
system("PAUSE");
}

mvh.
Mads
--
Mads Jensen
http://www.ddfr.dk Dansk Donaldist-Forening

Fra : Ivan Johansen

Dato : 05-06-03 21:53

Mads Jensen wrote:
> Jeg har nu fået compilet en lille fil, der bruger lidt sockets, men nu får
> jeg bare disse to fejl, selvom at programmet kompilere fint nok:
> [...]

Linkeren kan ikke finde funktionerne htons og inet_addr. Det ser ud til
at du skal linke med ws2_32.lib.

Ivan Johansen

Fra : Mads Jensen

Dato : 05-06-03 22:51

> Linkeren kan ikke finde funktionerne htons og inet_addr. Det ser ud til
> at du skal linke med ws2_32.lib.

Linke, og det gør man lige hvordan ? Bruger dev-c++ 5 beta 8

mvh.
Mads

Fra : Ivan Johansen

Dato : 05-06-03 23:04

Mads Jensen wrote:

> Linke, og det gør man lige hvordan ? Bruger dev-c++ 5 beta 8

Det har jeg desværre ingen anelse om. I Borland C++ Builder tilføjer man
bare filen til projektfilen. Hvis du bruger en komandoliniekompiler skal
du nok angive det som en parameter. Prøv at se i manualen.

Ivan Johansen

Fra : Bertel Brander

Dato : 06-06-03 00:36

Mads Jensen wrote:

> Linke, og det gør man lige hvordan ? Bruger dev-c++ 5 beta 8

I Menuen under "Project" vælger du "Project Options", her vælger du
"Parameters". Til højre for neden er der et knap der hedder "Add Libaray
or Object", tryk på denne, og find ws2_32.lib.

/b

Fra : Mads Jensen

Dato : 06-06-03 09:21

> I Menuen under "Project" vælger du "Project Options", her vælger du
> "Parameters". Til højre for neden er der et knap der hedder "Add Libaray
> or Object", tryk på denne, og find ws2_32.lib.

Tusind tak

mvh.
Mads