[c++] sockets ?
Fra : Mads Jensen

Dato : 05-06-03 12:04

Hej

Jeg sidder og vil meget gerne igang med at lege lidt med sockets med C++, og
har lånt lidt kode fra en lille IRC client, som er skrevet til Linux, jeg
selv bruger Windows XP.

Jeg er kommet fra til noget med følgende:

int _socketfd;
typedef struct sockaddr_in socket;
socket *address;

socket.sin_family = AF_INET;
socket.sin_port = htons(nPort);
socket.sin_addr.s_addr = inet_addr(szServer);

Men jeg får en parse error for AF_INET ...
Har fået at vide, at der ikke skulle den store forskel mellem Linux's
#include <sys/socket.h> og windows' #include <winsock2.h> eftersom begge er
bygget på Berkeleys socket kode!?

Er der nogen, der kan henvise til noget simpelt socket kode, som gerne
skulle virke sammen med begge platforme ?

Tusind tak på forhånd!

mvh.
Mads
--
Mads Jensen
http://www.ddfr.dk Dansk Donaldist-Forening

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-06-03 12:46

"Mads Jensen" <astrup_jensenNOSPAM@hotmail.com> wrote

[8<8<8<]
> Er der nogen, der kan henvise til noget simpelt socket kode, som gerne
> skulle virke sammen med begge platforme ?

ACE.
http://www.cs.wustl.edu/~schmidt/ACE.html

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Mads Jensen

Dato : 05-06-03 16:29

Hej

> ACE.
> http://www.cs.wustl.edu/~schmidt/ACE.html

Har vist set den side for lang tid siden, men tak for den

mvh.
Mads

Fra : Mads Jensen

Dato : 05-06-03 12:47

> int _socketfd;
> typedef struct sockaddr_in socket;
> socket *address;
>
> socket.sin_family = AF_INET;
> socket.sin_port = htons(nPort);
> socket.sin_addr.s_addr = inet_addr(szServer);

Doh! skulle jo henvise til address og ikke socket, samt fjerne pointerdimsen
foran address, så hjalp det lidt på det.
Skriver igen, hvis jeg støder ind i flere problemer, som man skal være en
hel del mere vågen for at opdage fejlene ved

mvh.
Mads

Fra : Socketd

Dato : 05-06-03 20:14

On Thu, 5 Jun 2003 13:04:22 +0200
"Mads Jensen" <astrup_jensenNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen, der kan henvise til noget simpelt socket kode, som gerne
> skulle virke sammen med begge platforme ?

www.wxwindows.org

mvh
socketd