, vs .
Fra : Assassin

Dato : 20-01-01 19:05

Jeg har endnu et problem: Jeg har en attribut i min db indeholdene et beløb,
altså et kommatal ,men et komma midt i en SQL streng er ikke så smart,
hvordan kommer man uden om det?

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 20-01-01 21:09

Assassin wrote:

> Jeg har endnu et problem: Jeg har en attribut i min db indeholdene et beløb,
> altså et kommatal ,men et komma midt i en SQL streng er ikke så smart,
> hvordan kommer man uden om det?

Bruger den engelske decimal-adskilder: punktum.

--
Lauritz

Fra : Assassin

Dato : 21-01-01 13:54

det er bare ikke særligt fedt, for i min access, som jo står til dansk er .
tusindseperator..

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-01-01 17:30

Assassin wrote:

> Jeg har endnu et problem: Jeg har en attribut i min db indeholdene et beløb,
> altså et kommatal ,men et komma midt i en SQL streng er ikke så smart,
> hvordan kommer man uden om det?

Hvis du har tallet stående som en streng, så lav en søg&erstat, der fjerner
alle punktummer, og derefter udskifter komma med punktum. Så kan du indsætte
denne streng i dit SQL-query.

M.v.h.

Jonathan