2psu'er én computer ??
Fra : Paseo

Dato : 10-06-03 15:19

Hej jeg vil lige høre om det er muligt at "sætte" 2 psu'er sammen(350w og
240w) så de til sammen giver 590w...
Er det muligt eller bliver man nød til at køre med dem eneklt vis ??
På forhånd tak..

MVH Jeppe

Fra : Uni Bull

Dato : 10-06-03 15:34

"Paseo" <webmaster@NULSPAMjeppedb.dk> wrote in message
> Hej jeg vil lige høre om det er muligt at "sætte" 2 psu'er sammen(350w og
> 240w) så de til sammen giver 590w...
> Er det muligt eller bliver man nød til at køre med dem eneklt vis ??
> På forhånd tak..

Principielt er det nok muligt, men det er ikke "bare lige til".
Der er nogle kontrolmekanismer i bundkort/PSU-samarbejdet
der på en eller anden måde skal "overvindes".

Så *umiddelbart* er svaret: Nej det er ikke muligt!
--
Uni Bull
København K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-06-03 17:27

In dk.edb.hardware, Paseo <webmaster@NULSPAMjeppedb.dk> says...
> Hej jeg vil lige høre om det er muligt at "sætte" 2 psu'er sammen(350w og
> 240w) så de til sammen giver 590w...

Det er det ikke.

> Er det muligt eller bliver man nød til at køre med dem eneklt vis ??

Brug dem enkeltvis i maskinen. Kobl feks. diske til den ene og
bundkortet til den anden.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-06-03 17:29

On Tue, 10 Jun 2003 16:19:21 +0200, Paseo <webmaster@NULSPAMjeppedb.dk>
wrote:

> [...]
> 240w) så de til sammen giver 590w...
> Er det muligt eller bliver man nød til at køre med dem eneklt vis ??

Hej
Du kan godt køre med to psuer samtidig. Du kan f.eks. sætte den ene til
bundkortet og bruge den anden til alt andet. Så deler de en del at
arbejdet. Det kræver at du får dem til at starte samtidigt. Det er et lille
let indgrab. Jeg kan sende dig en tegning hvis du er interesseret.
Jeg tror ikke det er praktisk muligt at samme dem sammen så de sidder i
serie.

/Thomas

Fra : Leony

Dato : 10-06-03 17:59

"Paseo" <webmaster@NULSPAMjeppedb.dk> skrev i en meddelelse

> Hej jeg vil lige høre om det er muligt at "sætte" 2 psu'er
> sammen(350w og 240w) så de til sammen giver 590w...
> Er det muligt eller bliver man nød til at køre med dem eneklt vis ??

Fandt denne lille guide til hvordan det kunne gøres:
http://www.burningissues.net/how_to/power/psu.htm
Jeg vil dog lige understrege, at jeg ikke har testet om det virker.

Den nemmeste måde at få 2 strømforsyninger på, imo, er at finde en
gammel AT psu.
Den kan tændes uden at være forbundet til motherboard og det gøres ved,
at tænde på den afbryder, man ville tænde AT computeren på. Nemmere
synes jeg ikke det kan blive. Det eneste du skal bekymre dig om, er at
finde plads i dit kabinet til endnu en psu og dens afbryder.
Det burde ikke være et problem at finde en brugt AT psu omkring de 200
Watt til en meget billig penge.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-06-03 06:31

In dk.edb.hardware, Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> says...
> Fandt denne lille guide til hvordan det kunne gøres:

Det er jo ikke helt det der efterspørges. De kan ikke levere til samme
ledere på samme tid.

> http://www.burningissues.net/how_to/power/psu.htm
> Jeg vil dog lige understrege, at jeg ikke har testet om det virker.

Det virker, for det er også sådan PC'en gør det.

> Den nemmeste måde at få 2 strømforsyninger på, imo, er at finde en
> gammel AT psu.

Det er _meget_ nemmere idag at få fat i en ekstra ATX-PSU end at få fat
i en AT-PSU.

> Det burde ikke være et problem at finde en brugt AT psu omkring de 200
> Watt til en meget billig penge.

Finder du en billig AT-forsyning så er den sikkert også godt slidt. Køb
ikke AT-forsyninger medmindre du har AT-bundkort. Brug ATX-løsningen
istedet. Det er nemmere og køber du en ny forsyning er du også sikker på
at den ikke er slidt.

Fra : Leony

Dato : 14-06-03 13:13

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> Det er _meget_ nemmere idag at få fat i en ekstra ATX-PSU end at få
> fat i en AT-PSU.

Der må vi så være _meget_ uenige.
Selvfølgelig er det nemmere at finde en ATX'er, da alle butikker sælger
dem

Jeg mener det er den nemmeste måde, i og med at der allerede er en
afbryder på.
Der skal ikke luses ledninger eller lignende (ved godt at det ikke er
den sværeste proces).

> Det er nemmere og køber du en ny forsyning er
> du også sikker på at den ikke er slidt.

I hvert lige så sikker som du er på, at slikmutter vasker fingre lige
efter sit toiletbesøg før hun blander dit slik.

Til Paseo:
Hvis du endelig vil investere i en ATX'er, så køb en af ordentlig
kvalitet og ikke en blikdåse til 199,-

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 10-06-03 18:54

> [...]
> 240w) så de til sammen giver 590w...
> Er det muligt eller bliver man nød til at køre med dem eneklt vis ??

Det kan godt lade sig gøre ja!
Men det er ikke så let... her er en guide:
http://www.procooling.com/articles/html/sharing_the_load_between_psu_s.php

mvh
Anders Lorentzen

Fra : pa

Dato : 10-06-03 21:18

ellers kig på denne adresse..hvorledes du starter en ATX powersupply-
www.gideontech.com/guides/psu_powerup/

v/h pa