Glideskinne?
Fra : Frank N

Dato : 10-06-03 13:02

Jeg har kigget lidt på dette kabinet, men undres:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=277&page=1

Er der nogen her i NG'en der kan forklare mig hvad en glideskinne er, og
hvordan den fungerer?

Jeg skal montere en NC NoVibe Antirsonansramme
(http://www.studiedata.dk/product.asp?product=407&page=1) og er bange for at
det ikke kan lade sig gøre i førnævnte kabinet.

Mvh Frank

Fra : Aksel Spandet

Dato : 10-06-03 13:09

Hey!

> Jeg har kigget lidt på dette kabinet, men undres:
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=277&page=1
>
> Er der nogen her i NG'en der kan forklare mig hvad en glideskinne er, og
> hvordan den fungerer?
Det er simpel hen en skinne du skruer på dit cd-rom-drev eller andre 5½"
enheder, så kan du bare skubbe dem ind fra fronten. Og så ka de hives ud
igen uden at skulle ind i kabinettet og skrue.

> Jeg skal montere en NC NoVibe Antirsonansramme
> (http://www.studiedata.dk/product.asp?product=407&page=1) og er bange for
at
> det ikke kan lade sig gøre i førnævnte kabinet.
Det kan lade sig gøre.... Men jeg var nød til at bore lidt i mine skinner
for at de passede. Hullerne på skinnerne passer nemlig til standard cd-drev,
og no-vibes bruger åbenbart ikke disse standardter (På nogen af deres
rammer) Har en der ikke passede og en der gjorde....

Så alt i alt det det kan lade sig, og hvis du er heldig får du en hvor du
ikke skal bore først....

Mvh
Aksel

Fra : Frank N

Dato : 10-06-03 13:45

> Det er simpel hen en skinne du skruer på dit cd-rom-drev eller andre 5½"
> enheder, så kan du bare skubbe dem ind fra fronten. Og så ka de hives ud
> igen uden at skulle ind i kabinettet og skrue.

Hmm, lyder lidt bøvet.

> [...]
> rammer) Har en der ikke passede og en der gjorde....
> Så alt i alt det det kan lade sig, og hvis du er heldig får du en hvor du

Det lyder lige lovligt besværligt... Ved du om det samme gælder for Antec
1080AMG Performance Plus
(http://www.studiedata.dk/product.asp?product=1053&page=1) ? De ligner jo
meget hinanden..

Mvh Frank

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-06-03 13:48

> Hmm, lyder lidt bøvet.

Det er det så absolut ikke. Det er brugervenlighed.

Fra : morten l

Dato : 10-06-03 14:21

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det så absolut ikke. Det er brugervenlighed.

ja det er skide smart, man kan trække sit drev ud med 2 finger, ikke brug
for at åbne det, og skal ikke til at rode med skruetrækker. så det er det
modsatte af bøvet.

Morten

Fra : Frank N

Dato : 10-06-03 14:55

> ja det er skide smart, man kan trække sit drev ud med 2 finger, ikke brug
> for at åbne det, og skal ikke til at rode med skruetrækker. så det er det
> modsatte af bøvet.

Er der nogen der har et billede af denne glideskinne ?

Mvh Frank

Fra : Leony

Dato : 10-06-03 18:11

"Frank N" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har et billede af denne glideskinne ?

Hvis det er en "glideskinne" til et Chieftec (jeg kan af mærkelige
årsager ikke se noget på dit link, så jeg gætter, hjulpet på vej af
Jesper's post, at det er Chieftec det drejer sig om), så kan du se et
billede af skinnen monteret på et drev her:
http://hjem.get2net.dk/legeplads/putertogether55.jpg

Om det er smart eller ej kan man nok diskutere i mange timer.
Personligt kan jeg godt se det smarte i det, men jeg har aldrig brugt
det. Det er alligevel begrænset hvor mange gange om dagen man, ja selv
den mest hærdede bruger/nørd, har sit drev ude af kabinettet om dagen.
Når det sker slipper man for skreutrækker, så man sparer alligevel ca.
30 sekunder med glideskinnen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 10-06-03 15:18

> [...]
> og no-vibes bruger åbenbart ikke disse standardter (På nogen af deres
> rammer) Har en der ikke passede og en der gjorde....

Hej!

Det var faktisk en af vores kunder, der gjorde os opmærksomme på det,
hvorefter vi sendte specs. til Tyskland. Det er vel ca.1-1½ år siden nu. De
lavede så rammerne om, så hullerne passede både med de alm.huller i en
standard ramme, samt hullerne i Chieftec osv. Så en ny NoVibe i dag har
altid hullerne det rigtige sted. Vi sælger jo også selv Chieftec-kabinetter,
så alt andet ville være ret uheldigt ;)

--

Jesper Ryskin, ejer af Webconsult
Din PC støjer! Gør noget ved det på asp.webconsult.dk eller