bios update?
Fra : Aragorn23

Dato : 10-06-03 10:45

Hvordan opdaterer jeg BIOS, når den downloadet fil heller .bin???

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 10-06-03 11:00

Aragorn23 wrote:
> Hvordan opdaterer jeg BIOS, når den downloadet fil heller .bin?

1. Downloader en DOS-bootdiskette f.eks. fra bootdisk.com
2. Downloader det relevante flash-program(Award/Ami) og lægger det på
disketten, sammen med bin-filen.
3. Booter på disketten og flasher bios'en. Det er beskrevet på nærmest
alle bundkortproducenters website hvordan det gøres.

Hvis der går noget galt mens den flasher (strømstikket ryger ud,
strømafbrydelse, kommer til at trykke på reset-knap osv), så har du et
bundkort der ikke kan boote.

Hvis der sker en fejl i selve flashningen, er det måske fordi chippen er
defekt - det ses dog heldigvis sjældent.

Fra : Aragorn23

Dato : 10-06-03 11:14

hvor finder jeg Award? inde på chaintech´s hjemmeside, kan kan kun hente bin
filen, og det er det

bundkort: Chaintech 7AIA5-E100C

--
Mød mig på www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : Peter

Dato : 10-06-03 11:33

Hvis du går ind under utility og finder dit motherboard når du frem til
følgende

http://www.chaintech.com.tw/tw/eng/Download/dl_desc.asp?DCSNo=6&PISNo=32

Mon ikke det hjælpe ??