Multimedia maskine, hvor stor skal den vær~
Fra : Lars

Dato : 09-06-03 13:52

Hej.

Jeg har et par maskiner i overskud og har nu en plan om at lave et "setup"
så jeg får mig en multimedia-maskine, der kan optage video digitalt og bl.a.
også afspille dvd vcd osv osv.
De sælger for ca. 8k har jeg set, men det må jeg vel kunne gøre noget
billigere selv....

Jeg har følgende:
Epox 8KTA bundkort
512Mb ram.
AMD Thunderbird 900Mhz
Matrox G400 DH 32mb
40Gb harddisk
og en CD-brænder som skal "opgraderes" til et DVD-drev senere
derudover her jeg et Hollywood + kprt incl. fjernbetjening, og et AVerMedia
TV tuner kort med S-video indgang (Tvphone 98)

Men er det nok ??
Hvor stort er behovet mht. processor, ram, osv.

Mvh.

Fra : Leony

Dato : 09-06-03 14:25

"Lars" <helle.drejer@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et par maskiner i overskud og har nu en plan om at lave et
> "setup" så jeg får mig en multimedia-maskine, der kan optage video
> digitalt og bl.a. også afspille dvd vcd osv osv.

Du finder eksperterne i news:dk.edb.virdeoredigering .
De kan garanteret hjælpe med minimumskravene til sådan en maskine.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lars

Dato : 09-06-03 14:48

Undskyld, jeg har nu spurgt i den gruppe.

Mvh.

Fra : Leony

Dato : 09-06-03 17:49

> Undskyld, jeg har nu spurgt i den gruppe.

Det behøver du ikke undskylde.
Man kan ikke vide alt om alting derfor må vi hjælpe hinanden.
Håber du får et svar du kan bruge.

Fra : Robert Jensen

Dato : 09-06-03 20:00

"Lars" <helle.drejer@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> TV tuner kort med S-video indgang (Tvphone 98)
>
> Men er det nok ??
> Hvor stort er behovet mht. processor, ram, osv.

prøv at kigge på følgende link
http://freevo.sourceforge.net/

det er et os specielt beregnet til det du søger.

tænkte det måske kunne være en hjælp.

Robert
www.robert-jensen.dk

Fra : Lars

Dato : 10-06-03 17:11

Hej.

Det ser meget fint ud med den der frevo/linux ting, det eneste problem jeg
har er bare at jeg har meget dårlige erfaringer med linux....
Men det er sikkert bare pga. at jeg er en "windows spadser"...
Nå men det skal selvfølgelig prøves, skal det....!

Så tak for info.
Mvh.