Computer i bil ?
Fra : KL \(3000\)

Dato : 09-06-03 10:26

Jeg skal bygge en PC ind i min bil, men jeg er lidt i tvivl om det med
strømforsyning.

Skal jeg bruge et eller andet specielt mellem mit bil batteri og
strømforsyningen på PC`en ? (evt spændingsregulator )

Jeg tænker her på at en PC nok er ret følsom med hvor meget strøm den får og
om den er konstant....

Kenneth

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 09-06-03 10:43

Du kan købe en omformer til dit cigarret-tænder

MVH
Michael
www.storkie.dk

Fra : KL \(3000\)

Dato : 09-06-03 10:57

Vil heller kunne trække et kabel fra batteriet da cigartænder bruges til
mobiltel.

Kenneth

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 09-06-03 11:08

KL (3000) wrote:
> Vil heller kunne trække et kabel fra batteriet

Husk at sætte en sikring mellem batteri og strømforsyning.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-06-03 16:00

> Jeg tænker her på at en PC nok er ret følsom med hvor meget strøm den
> får og om den er konstant....

Det nemmeste og sikkert også det billigste er at købe en 12V til 220V
omformer i f.eks harald nyborg eller bildillen. Du kan også få pc
strømforsyninger der fødes direkte med 12V men de få jeg har set har
været temmeligt dyre...