Formattering af dato hentet i MySql
Fra : Claus Holm

Dato : 10-06-03 19:10

Hej, - jeg henter bl.a. et DateTime felt i en MySql database og får
returneret fx. 2003-06-10 19:26:35

Det vil jeg gerne formattere, så det ser nogenlunde sådan ud:
10.06.2003 kl. 19:26

Lige nu ser linjen sådan ud: echo $row["DateTime"];

Hvilken funktion(er) har jeg brug for for at opnå det ønskede
resultat?

På forhånd tak,
Claus Holm -- www.holmcomputer.dk

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 10-06-03 19:17

"Claus Holm" <mloh@computer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lige nu ser linjen sådan ud: echo $row["DateTime"];
>
> Hvilken funktion(er) har jeg brug for for at opnå det ønskede
Hvad med:
<code>
list($day,$time) = explode(" ",$row["DateTime"]);
list($year,$month,$day) = explode("-",$day);
list($hour,$minute,$second) = explode(":",$time);
</code>
Så kan du sætte oplysningerne sammen som du lyster.

http://dk.php.net/manual/en/function.explode.php

Martin

Fra : Ulrik NIelsen

Dato : 10-06-03 19:19

Claus Holm wrote:
> [...]
> 10.06.2003 kl. 19:26
>
> Lige nu ser linjen sådan ud: echo $row["DateTime"];

jeg ville trække datoen ud som unix timestamp

select xxx unix_timestamp(dato) as dato .....

og så: echo date("d.m.Y kl H:i",$row['DateTime']);

--
excuse of the day : We only support a 28000 bps connection.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 10-06-03 19:25

On Tue, 10 Jun 2003 20:09:40 +0200, Claus Holm <mloh@computer.dk>
wrote:

> [...]
>
>Lige nu ser linjen sådan ud: echo $row["DateTime"];
>
>Hvilken funktion(er) har jeg brug for for at opnå det ønskede
jeg plejer at bruge :

SELECT DATE_FORMAT(dato, '%e/%c-%Y \k\l %H:%i') AS datoen FROM
tabellen;

mvh.
Hasse R. Hansen