php-editeringssoftware ?
Fra : Eva-Pernille Naseria~

Dato : 10-06-03 17:50

Hej alle,
Jeg er novice ud i php, som bruges på min arbejdsplads. Er der nogen, der
kan anbefale godt og billigt editeringssoftware til php?
Med venlig hilsen
Eva-Pernille

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-06-03 18:03

Eva-Pernille Naserian Poulsen wrote:

> Jeg er novice ud i php, som bruges på min arbejdsplads. Er der nogen, der
> kan anbefale godt og billigt editeringssoftware til php?

Hvad bruger de andre på din arbejdsplads så?

html-kit <chami.com/html-kit/> bruger jeg selv - ikke mindst fordi den
arbejder "direkte på serveren", det skærer et led af processen.
phpedit <http://www.phpedit.net/products/PHPEdit/download.php>
jedit <www.jedit.org>

er alle gode og har bla. syntaksfarvning som jeg synes er en ret god
ting i den sammenhæng.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 10-06-03 18:02

> [...]

> Jeg er novice ud i php, som bruges på min arbejdsplads. Er der nogen, der
> kan anbefale godt og billigt editeringssoftware til php?

Nu skriver du ikke hvilket OS du bruger, men nogle bud kunne være:

1) PHPEDit - www.phpedit.com (windows)
2) Quanta - http://quanta.sf.net/ (linux m.fl.)

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-06-03 18:04

"Eva-Pernille Naserian Poulsen" <eva-pernille@naserian.dk> writes:

> Jeg er novice ud i php, som bruges på min arbejdsplads. Er der nogen, der
> kan anbefale godt og billigt editeringssoftware til php?

Der er flere gode muligheder. Hvad du vælger afhænger lidt af dine
præferencer, og hvad du stiller af krav til sådan et program.

Start også med at høre hvad dine kolleger bruger, da det jo sikkert
vil være dem der skal give gode råd og vejledning når du skal have
hjælp.

Jeg er selv meget glad for GNU Emacs, som findes til alle de platforme
jeg bruger til hverdag (Linux og Solaris), og endda også til
Windows. Emacs er dog lidt af en mundfuld at blive gode venner med, da
den er enormt avanceret.

Mindre avancerede muligheder kunne være Quanta, vi(m), UltraEdit,
PHPEdit, Kate og mange flere ... det kommer helt an på hvilket
operativsystem det skal køre under, og hvilke krav du stiller.

--
Jacob - www.bunk.cc
Marriage is the sole cause of divorce.

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 10-06-03 18:26

Eva-Pernille Naserian Poulsen wrote:
> Er der nogen, der
> kan anbefale godt og billigt editeringssoftware til php?

Hvis du bruger Linux, så kast dig over kwrite eller kate. De er med i næsten
enhver Linux, og syntax highlighter ganske fint. Ellers er quanta rigtig
godt - her har du også php dokumentationen med, preview funktioner og en
masse andet.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : jæsparr

Dato : 10-06-03 20:24

Hvis du køre windows vil jeg anbefale Editplus, vis du køre linux kan jeg
anbefale bluefish, og vis du er hardcore vil jeg anbefale Emacs..
--
web: http://query.dk

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 10-06-03 21:26

Eva-Pernille Naserian Poulsen <eva-pernille@naserian.dk> wrote:
> Jeg er novice ud i php, som bruges på min arbejdsplads. Er der nogen,
> der kan anbefale godt og billigt editeringssoftware til php?

Efter min mening bør dit valg af software afhænge af hvordan du skal arbejde
med PHP (hvis man ser bort fra pris, styresystem etc). Man kan efterhånden
få PHP syntax highlighting til de fleste editors, så det alene synes jeg
ikke er et argument længere.

Hvis jeg skulle arbejde med PHP som med fokus på webdesign, kunne et oplagt
valg være Macromedia Dreamweaver
(http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/). Det er en af de bedste
programmer til sidedesign og har på det sidste også fået flere funktioner
til udvikling af dynamiske hjemmesider.

Hvis jeg derimod skulle arbejde med PHP med fokus på udvikling af
funktionalitet, ville jeg benytte Zend Studio
(http://www.zend.com/store/products/zend-studio.php). Jeg bruger den selv og
efterhånden blevet afhængig af dens codecompletion-funktion. Et alternativ
er phpedit (http://www.phpedit.net/) - det savner jeg bare kommer i en
ordenligt, stabil version.

Ellers synes jeg det bedste råd, som flere andre allerede har nævnt - er at
starte med de samme som dine kolleger bruger. Hvis du fortæller mere om
hvilke krav du har til programmet og hvad du skal arbejde med, kan vi
sikkert komme med et mere præcist bud.

Mvh.
Kasper Garnæs

Fra : Kasper Birch Olsen

Dato : 15-06-03 18:20

> [...]
> Jeg er novice ud i php, som bruges på min arbejdsplads. Er der nogen, der
> kan anbefale godt og billigt editeringssoftware til php?

VI... hvad ellers?

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 15-06-03 20:12

Kasper Birch Olsen wrote:

> VI... hvad ellers?

Eller endnu bedre... vim!
VIM kan køre på stort set alt (Linux, Unix, Windows, div. brødristere og
vækkeure samt en stor del af de nyeste mobiltelefoner og stereoanlæg.)

Den tager lidt tid at vende sig til, men når du først har vænnet dig til
den, så vil du ikke fortryde det...

Gå til: http://www.vim.org

Mvh.
   Madsen

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-06-03 20:14

> [...]
> stereoanlæg.)
>
> Den tager lidt tid at vende sig til, men når du først har vænnet dig

kan ikke være mere enig! det er en kanon editor som kan opsættes til
stort set alt.

--
Navn : Kim Schulz | Chaos is King and Magic is loose in the
Email : kim @ schulz.dk | world.

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 15-06-03 20:23

On Sun, 15 Jun 2003 21:13:34 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>kan ikke være mere enig! det er en kanon editor som kan opsættes til
>stort set alt.

er der mulighed for at redigere i filer over ftp ???

mvh.
Hasse R. Hansen

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-06-03 20:27

On Sun, 15 Jun 2003 21:22:31 +0200
Hasse R. Hansen <hasse@ramlev.dk> wrote:

> er der mulighed for at redigere i filer over ftp ???

yep.

--
Navn : Kim Schulz | The greatest dangers to liberty lurk in
Email : kim @ schulz.dk | insidious encroachment by men of zeal,

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 15-06-03 20:34

On Sun, 15 Jun 2003 21:27:07 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>yep.

hvordan ???

mvh.
Hasse R. Hansen

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-06-03 21:51

On Sun, 15 Jun 2003 21:33:48 +0200
Hasse R. Hansen <hasse@ramlev.dk> wrote:

> hvordan ???

kig i :
:help ftp

--
Navn : Kim Schulz | I'm having a RELIGIOUS EXPERIENCE ... and I
Email : kim @ schulz.dk | don't take any DRUGS